Saturday, July 31, 2010

Muka aku macam FOREIGNER?

Share

Macam biasa hari-hari aku dan Apek akan lepak dekat Jusco waktu rehat untuk solat maghrib pasal itu jer surau yang dekat.Padahal kalau kira jarak,umah aku takdela jauh mana tapi mengenangkan nasib Apek yang akan makan roti sorang-sorang sedangkan aku melantak nasi lauk udang masak sambal boleh menitiskan airmata juga.

Demi sebuah persahabatan,aku temankan juga Apek sama-sama makan roti waktu rehat.Susah sama-sama,senang sorang-sorang la baru ikut etika kawan time senang,bukan macam MLM.

Dan hari ini juga macam hari-hari biasa,lepas makan roti dan minum air nescafe,masing-masing menyalakan rokok sambil berborak mengumpat dan juga mengajukkan budak India yang gagap nama Sanjivan.

Lepas sebatang habis,biasanya terus tarik lagi sebatang rokok dari kotak.Entah jahanam apa hari itu boleh pulak aku lupa bawak lighter dan lighter Apek pulak habis gas.Terpaksa la Apek jalan kaki pergi kedai kejap beli lighter.

Aku pulak terus cuba hidupkan lighter yang habis gas tue dan menemui kejayaan setelah melecet ibu jari roling batu lighter tue.

Bila Apek datang,rokok aku baru separuh hidup tapi pembakaran tak sempurna menyebabkan penarikan asap juga turut kucar-kacir.

Aku pun terus campak ke lantai dan ketis rokok Apek sebatang.

"Aiya...u orang kan,jangan la buat itu macam" tiba-tiba Auntie depan kami bersuara.

"Kesian tau itu orang yang kutip sampah kena kutip u punya puntung.U tau ka,kalau dekat Singapura nie u dah boleh kena saman" sambung Auntie tue lagi.Aku dan Apek dah buat muka insaf sambil duduk antara dua sujud.

"U orang nie FOREIGNER ka?" tanya Auntie tue lagi.

Aku pandang Apek,Apek pandang aku.Kami sama-sama buntu.



Lepas Auntie tue blah,aku dan Apek berbincang...muka kitaorang nie ada macam foreigner ke?





Aku rasa muka Apek macam Nepal!





Apek rasa muka aku macam Bangla!





Kau orang rasa macamana?


Belah kiri Apek,Belah kanan aku! Berani la komen cakap muka aku macam bangla.





p/s:Lupa nak cakap terima kasih dekat Auntie tue pasal ingatkan aku salah satu bahagian iman.


19 comments:

iyllienaz July 31, 2010 at 1:10 AM  

haha..betul la ape yg apek rasa tu..

yusuf mujahidin ™ July 31, 2010 at 1:13 AM  

hahaha...auntie tu terbaik la..
jujur btol dia...kehkehkeh~

Miss Fireflies July 31, 2010 at 1:21 AM  

foreigner?hakhak cukup2 laa buat crite dongeng razi.ekeke =p

fndrocka July 31, 2010 at 1:28 AM  

okeylah tu..nepal dgn bangla kapel.sweet

apek July 31, 2010 at 1:56 AM  

haha..ko la bangla..auntie tu xpuas ati bau asap rokok..die perli belapik la tue..ngahaha






p/s- ko dah mcm xde gamba laen kan..hahaha

Mimi Saidi July 31, 2010 at 4:34 AM  

haa...tu sorg nepal,sorg lg bangla..

ใ‚ถ-sylver-shooter July 31, 2010 at 7:51 AM  

haha..sweet sial korng

zack zukhairi July 31, 2010 at 8:39 AM  

dua-dua macam nepal. tapi lu nepal belah pedalaman. keh keh keh

CgMas July 31, 2010 at 8:57 AM  

Apek sesuai gak dgn nama panggilannya, awak?

tentang seseorang July 31, 2010 at 10:19 AM  

hahaha..
betul dah tue..
len kali jgn buang puntung rokok merata..
kalu kat singapore memang denda 500 dah tue..
ish, foreigner neh..
mane manners kamu?
haha

Aku Beskot™ July 31, 2010 at 11:16 AM  

yup..
apek vietnam ko bangla..

tengku_fir21 July 31, 2010 at 12:03 PM  

perghh bukan bangla tapi pakistan kot..hahaha

Gadis H July 31, 2010 at 3:19 PM  

aku pn rs sm cm apek n ko razi... he3... mmg terrbuik la auntie tu... jujur dan ikhlas... ^_^

Tulip July 31, 2010 at 3:20 PM  

haha...respect la kat auntie tu..=D

Mohd Fakhrurazi Jamaludin July 31, 2010 at 3:40 PM  

Iyllienaz:Hahaha.Nak mati?

Yusuf:Hahaha.Dia nak cakap muka aku macam Robert Downey Jr. sebenarnya.

Suhada:Dongeng?Nie mesti tak baca sampai habis aku suspek.

Fndrocka:Hahaha.Plz la.Geli aku

Apek:Kau la Nepal.

Mimi:Mana ada,sorang lagi Irish la

Sylver:Kami dulu couple.Skrg dah clash wakakaka.

Zack:Lu macam pernah pegi Nepal pulak kan?

Cgmas:Org pgl sye Ironman.Wakaka.

Ain:Itu la pasal.Bagus Auntie tue.

Zul:Serius aku rse nak rembat bola dkt kau skrg.

Tengku:Pakistan?Wakakaka.Irish kot.

Hanim:OK fine kita clash! Wakaka

Tulip:Serius aku pun respek.Malu pun ada gak.

Gadis H July 31, 2010 at 9:48 PM  

razi : ok, fine... kite clash.... ~ lalalala.... (layankn je)

Ervina Razali August 1, 2010 at 4:20 PM  

jawe sudah!

☺[ai][sUmi]☺Chan August 1, 2010 at 11:20 PM  

hahahaaa.. dah ade yang ngaku ke korang memang nampak camtu?? :P

DuniakuAbstrak August 6, 2010 at 9:23 AM  

mcm pasangan gay nepal sedang hangat bercinta.... hahahaha

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP