Sunday, July 11, 2010

Hidup ini perlu kepura-puraan.

Share

Dulu masa aku sekolah rendah,boleh kata aku seorang yang baik dan jarang menimbulkan masalah kepada guru-guru.Kalau ada sessi ibubapa datang ke sekolah mesti guru kelas akan puji aku melambung sampai ibubapa aku pun naik menyampah padahal dekat rumah perangai macam setan.
.............................................................................................................

Hari itu punya cuaca mana aku ingat tapi ada seorang budak dalam kelas aku yang memang terkenal agak nakal sebab suka cari gaduh.

Entah apa punca aku secara tiba-tiba terkutuk nama bapa dia.Tak sengaja,OK?

Dia pun terus mengasari aku.Zaman budak sekolah rendah,mana nak cari helmet bantai ke dagu jadi budak agak nakal suka cari gaduh itu sekadar tolak-tolak aku sampai ke dinding.

Dua tiga kali tolak aku biarkan tapi masuk kali ke-4,aku tolak dia balik.Kesian dia terus jatuh terduduk macam nangka busuk sebab dia pun gemuk.Macam biasa kalau ada gaduh,ramai-ramai kerumun sorak sambil ada dua tiga balaci pegi panggil cikgu.

Budak agak nakal suka cari gaduh itu bangun balik dan terus cekik leher aku sambil sebelah tangan lagi nak tumbuk muka aku.

Tapi aku lagi pantas tumbuk muka dia dulu terus jatuh terduduk lagi budak agak nakal suka cari gaduh itu.Hidung dia berdarah.

Masa itu aku dah rasa kemenangan mutlak milik aku.

Sekali cikgu datang terus leraikan pergaduhan sambil libas rotan dua tiga das dekat budak yang tengah sorak.

Aku dan budak agak nakal suka cari gaduh itu dipanggil ke hadapan kelas untuk dibicarakan.

Aku terus nangis sambil cerita hal sedikit benar lalu budak agak nakal suka cari gaduh itu dijatuhkan hukuman rotan dekat tangan.

Sambil kesat-kesat airmata,aku senyum nipis tanda puas hati.Tak sia-sia kepura-puraan aku selama hari ini.

12 comments:

milah hasan July 11, 2010 at 3:45 AM  

ceh je kan~ ko tau tak, budak yg agak nakal tu sebenarnye adek aku.

tengku_fir21 July 11, 2010 at 9:47 AM  

uhh..strategi itu penting ler beb...

zetty July 11, 2010 at 11:04 AM  

ko lg nakal dr budak tue....haaiisshhh.....hehehe....

Nadzrah July 11, 2010 at 2:01 PM  

tipu ni....
ahahaha

fndrocka July 11, 2010 at 7:52 PM  

kecik2 dah gunakan air mata sebagai senjata...dah besar entah air apa dijadikan senjata

Aku Beskot™ July 11, 2010 at 10:43 PM  

senyum nipis??
ke senyum sinis??

Ajim July 12, 2010 at 1:20 AM  

Ko pancutkan aje air ko kat muka budak tu. Pancut air mata la.. Jgn pancut air drpd senjata. (fikir positif)

Miss Shizu July 12, 2010 at 1:23 AM  

ang memang ketegaq la bro..hahhaa

Mohd Fakhrurazi Jamaludin July 13, 2010 at 12:20 AM  

Rasis:Adik kau celah mana.Hahaha

Tengku:Itu betul.Janji lepas.Keh Keh

Zetty:Aku baik la.Cuma keadaan memaksa waktu itu.

Nadz:Manada.

Fndrocka:Hahaha.Lagi mau tanya?

Zul:Senyum nipis.

Ajim:Budus.Hahaha

Miss Shizu:Ketegaq tue apa?

☺[ai][sUmi]☺Chan July 13, 2010 at 9:49 AM  

owhhh tunjuk hero yer.. cian budak tu.. hahaa..

*cik azeya* August 19, 2010 at 6:00 AM  

haha. bagus. bagus. :D

Miss Shizu August 30, 2010 at 12:11 PM  

ketegaq tuh degil la...=p

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP