Thursday, July 29, 2010

Lawak kerja

Share

Suasana di pusat tuisyen tempat aku kerja masih sunyi lagi,belum ada budak yang datang.

Aku dan Apek sibuk menanda latihan yang telah dilakukan oleh budak-budak tue.Memang menguji kesabaran dan keimanan tengok latihan yang kadang-kadang ada tumpahan kicap.Tambah sadis bila namanya berbunyi ke'cina'an.Mungkin tumpahan kicap dari lauk babi masak kicap.Kena standby tanah hari-hari kalau begini.

Bagi mengisi kebosanan itu,aku pun borak-borak dengan Apek.

"Kau nak keje tak?" tanya aku secara tiba-tiba.

"Keje kat mana?" tanya Apek kembali.

"Keje kat Dubai" jawab aku.

"Keje jadi apa?" Apek mula menunjukkan minat.

"Keje curi pasir" jawab aku,selamba.




..............................................................................................................

Masa itu aku dah dekat 3 bulan menganggur.Asyik turun naik syarikat jer pergi interview tapi kerja tak dapat-dapat.

Suatu petang,aku lepak-lepak dengan member aku nama Puyat.

"Wei kau nak keje tak?Dekat kilang gula,CSR area Shah Alam tue ada kosong.Gaji dia tinggi gak" soal Puyat.

"Kerja apa?" tanya aku secara teruja.

"Kira semut!" jawab Puyat,juga secara selamba.

"Damn u!"

13 comments:

/Dayah//Nurul/ July 29, 2010 at 8:19 AM  

hati kata dah boleh kerja tapi perbuatan diri sndri malas nak kerja. apa tu eh. kira semut :D xfhm tu maksud xterang..ada jwpnx

erinazrina July 29, 2010 at 9:29 AM  
This comment has been removed by the author.
erinazrina July 29, 2010 at 9:30 AM  

hahhaaa
paling penting kena buat muka selamba time cakap camtu :P :P

yusuf mujahidin ™ July 29, 2010 at 10:03 AM  

hahaha...
lepas kejadian ko cekik dan dicekik tk?

DuniakuAbstrak July 29, 2010 at 10:43 AM  

mmg hangin la kalo aku yg kena..hahaha

apek July 29, 2010 at 12:33 PM  

apabila sedang menanda kertas latihan..kompom aku sembang ngan ko mende2 ngarut..haha..bodo2

tentang seseorang July 29, 2010 at 1:10 PM  

haha..
slumber je member ko tue..

☺[ai][sUmi]☺Chan July 29, 2010 at 1:52 PM  

hahahaaaaa~ sekali terkena kembali daa :P

W. Hidney July 29, 2010 at 4:36 PM  

yg penting kena la selamba

MH July 29, 2010 at 9:10 PM  

Macam2 keje ada. Cari je.. yg halal dan baik untuk keberkatan hidup..

iyllienaz July 29, 2010 at 10:33 PM  

haha..lagi muka puyat..sah2 selamba..aku dah boleh bayang muka puyat mcm mane..

Aku Chun July 30, 2010 at 2:50 AM  

Adeyy.. Sakit nye lawak.. hehehe..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin July 30, 2010 at 7:10 AM  

Dayah:Hahaha.Tak faham juga.

Erina:Muka selamba memang wajib kalau buat lawak begitu.Kalau tak memang jawab dengan kaki atau tangan jer.Huhuhu

Yusuf:Tak,cuma kena karate tengkuk.

DuniakuAbstrak:Hangin satu badan kan?

Apek:Kau la budus.Suka sembang dengan aku.

Ain:Muka aku selamba jugak kan?

Aisumi:Kat dunia lagi dah kena balasan.

W.Hidney:Err...selamba!(badan tough)

MH:Curi pasir?Wakakaka

Iyllienaz:Bayang muka Puyat jer?Cis!

Aku Chun:Sakit hati jugak kalau kena dekat member yang dah lama menganggur.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP