Wednesday, August 4, 2010

Sebab aku tak sokong bebudak sekarang diajar Matematik dalam Bahasa Inggeris

Share

Aku tengah khusyuk menanda latihan yang bebudak nie buat.Geram juga bila tanda 5+3 jadi 53.Mana punya cikgu ntah yang ajar dia.

Depan dan kanan aku ada budak tengah buat latihan matematik yang diberikan.Dua-dua keje nak ajak aku berborak.Cite pasal sekolah dia esok cuti la.Cite pasal family dia nak pegi Bandung la.

Budak depan aku,pompuan,baru darjah dua.Sedang buat latihan Matematik bahagian tambah.

Tiba-tiba...

"Adoi cikgu...saya dah keliru la tambah dan tolak"

Terus mata aku beralih ke arah kertas latihan dia."Betul la tue..." ucap aku bila tengok jawapan yang diberikan.

"Cikgu...cikgu...keliru tue maksudnya apa cikgu?" soal dia balik.

"Keliru itu maksudnya tak pasti" jawab aku sambil tersenyum.Dalam hati,yang kau guna perkataan tue tadi kenapa pulak?

....................................................................................................................

Sebab itu aku tak sokong bebudak sekarang diajar Matematik dalam Bahasa Inggeris.





Nasib baik aku ajar Matematik.Kalau ajar Bahasa Melayu,mau menangis aku!

12 comments:

cKyN WaN August 4, 2010 at 3:55 AM  

hahahahahaahahahahaha

sy pon keliru cikgu

☺[ai][sUmi]☺Chan August 4, 2010 at 10:08 AM  

huhu~ sumi pun kekadang keliru :P

milah hasan August 4, 2010 at 10:15 AM  

keliru aku dengan sikap murid terbabit.. hehe

tengku_fir21 August 4, 2010 at 11:08 AM  

ajar bahasa melayu lage bestt....

Fyzal August 4, 2010 at 11:13 AM  

hahaha.. masalah gak tu bro. sekarang ni, orang Melayu pun bahasa Melayu ke laut.

Hayaati Jamiilah August 4, 2010 at 3:42 PM  

Biasalah budak2 kadang2 apa yang dia faham tentang sesetengah words ni, jd, kita sbg guru, kena lah menjelaskan pada dia:)

suria August 4, 2010 at 8:45 PM  

hahaha..
lawak2..
sumpah lawak..
hahahaha..
nk gelak2 lg..

suria August 4, 2010 at 8:45 PM  

hahaha..
lawak2..
sumpah lawak..
hahahaha..
nk gelak2 lg..

Ervina Razali August 4, 2010 at 9:15 PM  

cekgu cekgu...
sye keliru la...
cekgu nie melayu ke bangla..
hahahahaha





i love you syg...<3

apek August 4, 2010 at 11:39 PM  

haha..nice komen ina..


aku pon keliru ngan budak tu..mulut keja nak bercerita je..masuk pertandingan bercerita ke ape..haha

Mohd Fakhrurazi Jamaludin August 6, 2010 at 2:11 AM  

Ckyn:Keliru?Meh cikgu bimbing...Keh Keh

Sumi:Keliru ker confuse nie?Hahaha

Rasis:Kau tak fikir aku confuse pulak.Eh,confuse tue apa?

Tengku:Tak reti pulak.Hahaha

Fyzal:Itula pasal.Nasib baik aku orang Jawa.

Hayaati:Tapi penggunaannya betul.Hahaha.Err...sye cikgu Math

Suria:Kalau lawak pun toksah la komen sampai dua kali.Keliru btol aku dengan kau nie.Hahaha.

Ervina:Wow! Keliru saya kenapa hidung kamu kemik.Wakaka.

I love u TOO!

Apek:Hahaha.Mulut macam kau! (Msti kau kata aku kurang ajar kan?Wakakaka)

DuniakuAbstrak August 6, 2010 at 9:17 AM  

aku keliru dgn ko...bleh mcm ni? haha

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP