Tuesday, August 10, 2010

Jumpa hantu di bulan Ramadhan

Share

Waktu itu aku sekolah rendah,darjah berapa tak ingat.

Macam biasa,waktu bangun sahur tue mata memang takleh bukak.Jalan ke dapur pun langgar tiang,dinding semua.Itu yang kadang-kadang boleh tuang air teh dalam nasi sebab ingat kuah kari.

Suatu hari tue,di bulan Ramadhan,waktu bersahur.

Mak aku kejut cara tarik ibu jari kaki.Kalau tak bangun jugak dia tarik rambut.Tapi paling stylo dia jerit jer dari dapur boleh kejut jiran sebelah sekali dia punya volume.Serius masa tue aku rasa mak aku macam mak Nobita.

Damn! kalau begitu aku Nobita la.

Lepas habis makan dan niat,terus lari masuk bilik sebab nak mimpi masuk akil baligh.

Agak-agak dalam 5 minit kemudian,aku tertido.

Aku mimpi kena kejar hantu.Hantu tue tinggi sangat.Kaler hitam legam.Mungkin aku salah tafsir masa tue aku mimpi kena kejar nigga tapi sebab pengetahuan masih tak luas jadi aku anggap itu hantu sajalah.

Sebab takut sangat,aku pun terjaga.

Sekali aku pandang baju pakcik aku yang tergantung sedikit demi sedikit berubah jadi hantu tapi kali ini kaler putih.

Dan masa yang sama juga,badan aku takleh gerak.Nak menjerit pun tak keluar suara.

Sebab takut sangat,aku pejamkan mata pastu bukak balik dan badan aku dah boleh gerak masa tue terus lari ke dapur sebab mak aku tengah basuh pinggan.

Aku cakap dalam bilik ada hantu.Mak aku cakap,mengarutlah! Syaitan kan kena ikat bulan Ramadhan.

Jadi lepas dari peristiwa itu aku terus tak takut hantu sebab aku rasa yang hantu itu AKU!












Saya mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak.Semoga panjang umur dan murah rezeki kalau tak malu datanglah rumah time raya nanti.Ok! aku ajak-ajak ayam jer.Bye!

12 comments:

DuniakuAbstrak August 11, 2010 at 3:08 AM  

baru ko sedar diri ko tu hantu ke? haha

Ervina Razali August 11, 2010 at 5:20 AM  

hahaha...
lasat la mama lau ley kejut ayg ngan jerit dr dapo je...
nk kne blaja nie...nnt sng nk kejut ayg....
:))

☺[ai][sUmi]☺Chan August 11, 2010 at 9:16 AM  

hahahaa~ ok.. pape pun selamat berpuasa..

Miss Shizu August 11, 2010 at 9:46 AM  

ko memang antu pown..hee...
slamat berpose n slamat berterawih....=))

tengku_fir21 August 11, 2010 at 10:07 AM  

errkk...
btul ker ko pose masa kecik2..

*nigga tu aper..???

iyllienaz August 11, 2010 at 10:16 AM  

apelah yg ko merepek ni razi??haha

W. Hidney August 11, 2010 at 10:44 AM  

hahaha hantu tu nak berkenalan jer kut

Miss Fireflies August 11, 2010 at 11:02 AM  

laaaa ajak2 ayam ke?ko tak ajak orang ke weh?ekeke





selamat berpuasa :)

nur raidah August 11, 2010 at 12:51 PM  

slamat berpuasa..

apek August 11, 2010 at 1:21 PM  

hahaha..mimp akil baligh..cam siot je

cracked bunny August 11, 2010 at 3:25 PM  

selamat pose razi (klo ko pose lah)
aku akn kembali mengutuk ko.muahuahua

Mohd Fakhrurazi Jamaludin August 12, 2010 at 6:14 AM  

DuniakuAbstrak:Aku sedar diri aku tak alim.Hokhok

Ervina:Bagi kiss la kalau nak kejut.Hihihi

Aisumi:Selamat berpuasa jugak dekat Sumi

Miss Shizu:Selamat la terawih aku.Hahaha

Tengku:Betul la.Nigga tue orang negro.

Iyllienaz:Kau agak apa?

Hidney:Nak berkenalan jugak dengan abang ketul-ketul.Hahaha.

Suhada:Aku ajak chick jer.Hahaha

Raidah & Apek:Selamat berpuasa.Next week jangan lupa beli jersi aku.Hahaha

Sha:Aku muka jer jahat tapi puasa cukup.Kau muka baik tapi puasa tak cukup.Hahaha.Hi Sha!

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP