Tuesday, June 2, 2009

Perlumbaan yang mempertaruhkan maruah!

Share

Arahan:Tunggu lagu di playlist loading baru baca...ok?

Stereng keretaku dipegang kemas dan erat.Lantas kakiku menekan keras pedal minyak.Pantang sungguh aku bila kereta nasional diperkotak-katikkan di lebuhraya tanah air sendiri.

Kereta Mini Cooper S berwarna merah dengan jalur keputihan itu sungguh bongkak menongkah lebuhraya.Habis kereta-kereta nasional lain ke tepi memberi laluan tanda ketakutan.Tapi aku? Mungkin darah kepahlawanan yang mengalir dalam diri ini memberikan aku kekuatan untuk cuba cucuk-cucuk angin dari belakang.

Mini Cooper S...dengan kapasiti enjin 1598 cc 4 valve...yang menghasilkan 163 bhp (brake horse power)...meluncur laju di lane kanan.Aku yang agak ketinggalan lebih kurang dalam 3 tiang setengah mula mengatur langkah dan menyusun strategi.

Sesuai dengan namanya yang berjiwa perwira...Satria Neo berkaler hitam ku mula berbunyi kuat seperti harimau yang kelaparan. Kereta-kereta nasional lain mula memberikan sorakan dan sokongan kerana adanya seseorang yang cuba untuk menamatkan keangkuhan kereta buatan British tersebut.

Sebaik sahaja meter RPM mencecah 6...pantas tangan aku menukar gear bagi mendapatkan tujahan yang diperlukan.Dari 3 tiang...ke 2 tiang...sehinggalah kereta aku betul-betul cucuk angin bontot Mini Cooper tue...lantas high-beam pun diberikan tanda suruh mengalah.

Persoalannya:Adakah kemenangan milik kereta nasional?Atau lebuhraya terus dikuasai kereta-kereta berbangsa asing?

Nama-nama besar seperti Tok Janggut,Mat Salleh,Mat Kilau,Dato' M Daud Kilau (apa kne mengena?) yang berjuang mempertahankan tanah air diberikan penghargaan dan perjuangan mereka diabdikan di buku-buku sejarah tingkatan 3.Patutkah nama aku juga diabdikan...sebaris dengan nama-nama mereka?Kerana cuba mempertahankan nama dan maruah kereta nasional?

Tiada catatan sejarah yang dikarang oleh Tun Sri Lanang sebagai sumber tapi aku nak cite nie wei...aku berjaya potong Mini Cooper S tue dan secara tidak rasminya...aku juga telah menaikkan nama dan maruah kereta buatan tempatan.

Aku xmengharapkan apa-apa balasan...jauh skali menyuruh Kementerian Pelajaran mengabdikan nama aku dalam buku-buku sejarah.Aku hanyalah seorang yang ikhlas berjuang dan sukakan kelajuan.




23 comments:

I Am Marat13 June 2, 2009 at 6:16 AM  

bajet r darah pahlawan. jawa je kot.

wadefuk June 2, 2009 at 12:06 PM  

alah...cooper tu bg can kt ko sebenrny....ko pon thu kn kapasiti cooper cmne...hahaha...da cam kesatria baja hitam...bukn satria neo....kene modify nama kalu nk masuk buku sejarah....tp ko jawa dow..xle masuk...bkn wrganegara...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 2, 2009 at 4:23 PM  

Naqqib:Orang Jawa la banyak berdarah pahlawan.

Ika:Hahaha...mcm dalam komik-komik kungfu Hongkong...aku rse Cooper tue nmpk bayangan harimau dari belakang dye.Tue yg ketepi.BTW,macam ko xjawa jer...duduk Segamat kalo xjawa xsah la...hahaha...

wadefuk June 2, 2009 at 6:23 PM  

aku mix..mlyu jawa...

~miE_kEr~ June 2, 2009 at 6:35 PM  

ceh..bajek setia pd negara..

iyllienaz June 2, 2009 at 6:48 PM  

haha..nk letak name ko dlm buku sejarah konon..mane tau, ntah2 da ade dlm fail pakcik polis traffic, tinggal nk kena saman je sbb bwk laju..hahaha

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 2, 2009 at 9:58 PM  

Ika:Hahaha...jawa gak.Eh...ko nie dah buat mcm friendster aku dulu kan?...Jadikan tmpt chatting...hahaha

Kimie:Yer sarjen...kne setia pada negara.Aku Malaysia?Ko?Sri Lanka?

Iyllienaz:Dah tgk Tokyo Drift?...Polis tue pun xsempat detect keta aku...hahaha...poyos

Basuh Baju June 2, 2009 at 11:52 PM  

org jawa dan bugis mana terer? haha

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 3, 2009 at 4:24 AM  

Dah tentulah aku jawab orang Jawa.Sebab aku ada darah Jawa.Bukan Bugis.Hahaha...xdela...gurau jer...

wadefuk June 3, 2009 at 5:14 AM  

mana ada chtt lak..adess....btw...fs da off account la

Basuh Baju June 3, 2009 at 8:14 PM  

btol gak.. sbb khir toyo jawa..haha (motif?) haha

zetty June 3, 2009 at 9:47 PM  

salam.....best laa blog awk....blh tukar2 link???jln2 laa tgk blog sy yerr... http://zettysweet.blogspot.com

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 3, 2009 at 11:34 PM  

Ika:Tahu ko dah off Friendster.Komen keji-keji kat gmbr aku dah berkurang...hahaha

Basuh Baju:Wakaka...gelak gak...(motif? = mkn tempe)

Zetty:Huiyo...ada awek ngorat.Cair...cair...nnt sye add link kamu ya Zetty.

pinkiss June 4, 2009 at 12:04 AM  

rasa teruja sungguh baca entry ni. sebab i suka buat camni. hahahaaa

Najlaa Raihana June 4, 2009 at 2:03 AM  

layan gak aku baca posting ni....siap ada lagu tema lagi..

tp bila aku scroll down baca balik posting psal telur tu siap ngan marabahaya segala mak nenek lirik dlm lagu tu...rase cam ko loser giler...hakhak...=p

zetty June 4, 2009 at 7:52 AM  

ko tggu ape smpai lme sgt mnunggu tue???....ish3x....

zetty June 4, 2009 at 8:00 AM  

oitt mne ad ngorat...tlong ckit yerr....hahahaha....

dak busyuk yang gler coklat June 4, 2009 at 2:40 PM  

asal ek laki r mostly de perangai camnih? hehe..
sbb ayah ak pon cam ko.
cuak gak kengkadang ak nek keta ngn die.
jiwa muda tol!
pantang dicabar dan cepat tercabar.
phiewww

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 4, 2009 at 4:15 PM  

Pinkis:Teruja?...Huhuhu...Jgn bawak laju-laju tau...

Najlaa:Apsal loser plak?Xpe...aku ambk perenggan atas jer.

Zetty:Tunggu bulan jatuh ke riba...hahaha...xla...aku gurau jer...tau xde org nak ngorat aku

Pae:Xla..actually aku bosan kalo drive sensorang.Aku perlukan pemangkin.

Mon June 5, 2009 at 5:51 PM  

Arap2 BJX9697 ko akan cepat la ke workshop sbb rosak.Ak arap sangat die jadik cam BDR270 dl.Injap host pe tah x cukup power supply,abis leh bawak 40~60KM/J je.Nek bukit pn moto leh potong..Tak paham ak kete cm2.kalo da masuk workshop nnt let me know okay.I give u a gift if it happen.I will buy u *keranda and batu nesan* and we'll bury it at tanah perkuburan Seksyen 23.Okay..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin June 6, 2009 at 12:20 AM  

Hahaha...damn u.Ko jgn smpi saga cabuk ko aku buat ternakan ayam serama di dalamnya...

nakanosakura June 20, 2009 at 1:51 PM  

serius aku penah tapau cooper yg agak langsi kt highway..
pakai katak sudeyh..heheh

Mohd Fakhrurazi Jamaludin July 6, 2009 at 7:35 PM  

Pakai katak?...Maksud ko?

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP