Wednesday, May 5, 2010

Jangan la kasi saspen Uncle!

Share

Dekat pusat tuisyen tadi aku asyik batuk-batuk jer.Menyebabkan aku sukar untuk mengajar dan memaki.

Tiba-tiba Uncle datang dekat aku...

Uncle nie bapak kepada tokey pusat tuisyen tempat aku keje nie.Aku agak umur Uncle nie mesti dah dalam 60 lebih pasal anak dia pun dah 30 lebih.Tapi Uncle nie steady lagi.Rilek jer mengajar budak-budak Math dan BI.

Orang cina kalau kau orang perasan,memang takde kompromi dengan kesihatan.Sebab tue diorang sanggup habiskan ribu-ribu dekat ginseng.Itu belum campur lagi sarang burung,kerandut harimau dan ntah hape-hape lagi la.

Berbalik kepada cerita tadi,Uncle itu datang lalu menghulurkan satu bekas penuh dengan pil kaler coklat cair.Dia suruh aku makan benda tue bagi kurangkan batuk.

Dalam otak aku dah mula terbayang ini mesti pil herba purba masyarakat Cina.Mesti ada gabungan akar kayu,ginseng dan tulang-temulang binatang.

Aku mula ragu-ragu untuk ambil.Takut ada campur dengan benda haram macam taring babi ker,tapak kaki kura-kura ker.

Dalam keraguan itu,aku tanya pada Uncle...

"Apa nie?"

Selamba jer Uncle jawab..."Fisherman Friend"

13 comments:

I n n z May 5, 2010 at 11:59 PM  

tak baek ko curiga pada beliau.
dy pun taw kot halal haram tok islam.
esh3.

;p

jimah May 6, 2010 at 12:25 AM  

lagi la x halal kn??
fisherman friends = kawan2 nelayan..

waa!!!! takot2.. ahahaha..

apek May 6, 2010 at 12:58 AM  

hahaha..sian ko blur3 td

shogunn_general May 6, 2010 at 3:40 AM  

bes la ko skang jadi Great Teacher Razi...GTR...hehehe..

Ervina Razali May 6, 2010 at 7:18 AM  

harap sayang cepat sembuh..
ley kua dating..
da lame xdating nie..
hmm...windu windu...

tengku_fir21 May 6, 2010 at 7:33 AM  

fuhh..tk tahu ker fisherman warna coklat geng..??

*aper tu kerandut harimau???

fARaH rAhIM May 6, 2010 at 9:41 AM  

hahahah..fisherman friends je..takut ngalahkan aper..huhuhuhu

yusuf mujahidin ™ May 6, 2010 at 6:26 PM  

suka lg bsangka buruk...kn dh tekene..hahaha

semoga cepat baik bro

khairul May 6, 2010 at 9:34 PM  

aku suka uncle tu.. die telah berjaya mengenakan ko... wakaka..

wimie May 7, 2010 at 7:53 PM  

hahahahhaah!ak pon suspen skali!

faz_e May 7, 2010 at 9:52 PM  

keh3..sengal je citer ko..
tapi uncle tu pandai wat lawak~
comel!

zetty May 7, 2010 at 10:50 PM  

hahaha,...selamat menjadi guru...msti uncle tue tau ko takut mkn ubat sbb tue dye bg fisherman friends...lalala

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 7, 2010 at 11:01 PM  

Innz:Hahaha.Bukan curiga cuma aku macam terbayang-bayang filem WOng Fei Hong

Jimah:Hahaha.Btol btol

Apek:Dah la tgh pening.

Naqqib:Tue yang skrg nie berangan nak beli motor Kawasaki plak.Hahaha

Ervina:Sakit pun boleh dating apa.Hokhok

Tengku:Hahaha.Takleh bagitahu dkt sini...nanti PM aku

Farah:Hahaha.Kalau dah tahu mmg la tak takut.

Yusuf:Aku berwaspada.Hahaha.Thanks

Khai:Uish...apa suka dkt uncle plak ne...hahaha

Wimie:Hahaha...kau mmg selalu suspen.

Faz:Uncle tue muka serius jer.Tak lawak langsung.Hahaha

Zetty:Thanks:Fisherman Friend pun xsedap.Rasa mcm ubat batuk.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP