Friday, October 1, 2010

Kisah realiti mangsa penculikan bunian

Share

Hari ini sewaktu makan malam bersama mak aku dan adik-beradik,entah macamana tertimbul cerita pasal pakcik saudara aku yang misteri.


Ceritanya begini,sewaktu beliau umur belasan tahun,beliau gemar merayau-rayau serata kampung.Suatu hari,tiba-tiba beliau hilang tak balik-balik rumah.Perkara tersebut telah menyebabkan satu kampung heboh dengan kehilangannya.Mujur tiada siaran tv mahupun Karam Singh Walia membuat liputan.

Setelah 3 hari 2 malam operasi pencarian dilakukan,akhirnya orang kampung ketemu pakcik saudara aku sedang duduk diatas batu berdekatan pantai yang jaraknya hampir 10km dari rumah.

Kesan dari kejadian itu,pakcik aku langsung tak bercakap sepatah haram pun.

Berikutan itu,bomoh-bomoh handal seantero kampung dipanggil bagi menyelesaikan masalah.Rata-rata mereka mendiagnosis dengan mengatakan pakcik aku pergi ke kampung bunian dan juga disorok hantu tetek.

Selain tidak boleh bercakap,tahap IQ pakcik saudara aku juga menjadi rendah kesan daripada peristiwa tersebut.Benda paling 'intelligent' dia boleh buat ialah angkat kain dijemuran.

"Kenapa pergi kampung bunian dia terus takleh cakap?" aku bertanya kepada mak aku.

"Sebab dia dah makan masakan orang bunian" jawab mak aku.

Benda-benda ghaib nie memang diluar jangkauan pemikiran kita tapi aku masih berpegang teguh bahawa setiap yang berlaku pasti ada penerangan saintifik disebaliknya.Mungkin sesuatu yang kita belum tahu lagi.Cuba tahun 1800 kau cerita dekat orang kampung pasal Iphone4,mesti diorang kata kau gila!

Lantaran itu,aku pun menjalankan sedikit siasatan punca kenapa pakcik aku jadi begitu...







Kesimpulan yang aku dapat...





Ceh! Padan la dia takleh cakap.Cuuuuuuuuuunnnnnnnyyaaa!!


6 comments:

ใ‚ถ-sylver-shooter October 1, 2010 at 6:33 AM  

ko tgok 'Chinta' tak?

tengku_fir21 October 1, 2010 at 8:28 AM  

hahaha...bunian telinga mcm tu ker

☺[ai][sUmi]☺Chan October 1, 2010 at 9:35 AM  

hahahaa~ speechless..

teddyuna October 1, 2010 at 10:44 AM  

e takutnye.. tapi biase kene sorok ni lelaki kan

apek October 1, 2010 at 3:47 PM  

ok la bunian camtu..kot macam ko..bapak mencarut x brenti..hahaha

DuniakuAbstrak October 2, 2010 at 9:39 AM  

ni citer betul ke tipu...cibsss

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP