Tuesday, October 19, 2010

Anda ada masalah?Apa-apa masalah juga boleh diselesaikan.Baca cerita ini!

Share

Seringkali bila kita rasa dah kuat dan pandai,maka timbul perasaan takbur dan angkuh.Bagi yang bernasib baik,Allah sayangkan maka diberikannya peringatan.Cuba kalau yang Allah biarkan saja dalam kesesatan,apa jadi?Masuk neraka la apa susah sangat nak guna Google cari jawapan.

Hari itu bontot aku panas.Bukan sebab kena liwat atau sebab ada orang panggang nak buat bontot salai tapi ada 14 helai dokumen penting dah hilang dari jagaan aku.Puas aku selongkar sana-sini sampai dalam tong sampah semua aku cari.Cuma lubang cacing aku tak check sebab tak logik.

Satu dokumen itu mewakili nilai barang berharga 1000 lebih.Kiralah kalau ada 14 helai yang hilang,tak ke 14000 lebih?Mati aku kalau hilang.Jual body belum tentu dapat ganti.

Aku dah mati akal.Puas aku cari.Waktu itu titis-titis air jernih dah bertakung dimata.Mujurlah aku lelaki masih dapat menahan.Cuba kalau aku separa lelaki,mesti dah meleleh.

Aku stop semua kerja terus lari keluar ofis.Keluarkan sebatang rokok dan tarik sampai ke otak.Kalau boleh biar paru-paru hitam terus masuk hospital nanti takdela bos tanya pasal dokumen tue.

Sambil hisap rokok,otak aku ligat berfikir kat mana aku letak dokumen tue.

Last sekali memang dah tak muncul apa-apa dalam kepala otak,terus aku habiskan sedutan terakhir dan masuk balik ofis.Ambil wudhuk dan buat solat hajat mintak petunjuk dan mohon keampunan dariNya.

Allah akan beri dalam 3 cara...

Yang pertama,Dia akan terus beri on the spot.

Yang kedua dia tak bagi yang itu tapi Dia beri yang lebih baik.

Yang ketiga,Dia akan beri pada masa yang sesuai...

.............................................................................................................

Elok jer hari ini datang customer bagi dokumen yang hilang tue kat aku.Padahal sebelum nie dia dah bagi dokumen tue kat aku entah camne boleh ada dekat dia balik.

Nampak tak moral dari cerita ini?Kalau tak nampak tanda hati dah mati.

8 comments:

Ally Leman October 20, 2010 at 1:21 AM  

adekah ko seorang wali?

Duniakuabstrak October 20, 2010 at 2:38 AM  

kalau tak dapat balik?

haha

ceksumolek's October 20, 2010 at 10:23 AM  

nih mesti dia amik dia kasik tau atau kamu dah lupa yang dia amik blik??

Unknown October 20, 2010 at 1:39 PM  

tuhan lebih sayang ko dari aku...atau ibadat ko lebih dari aku

Mohd Fakhrurazi Jamaludin October 20, 2010 at 10:53 PM  

Suhaili:Nanti aku dah ada anak,barulah jadi wali masa perkahwinan dia keh keh

DuniakuAbstrak:Kalau tak dapat balik pasrah sajalah tadah muka kena maki.

Sumi:Dua-dua lupa.Keh Keh

Tengku:Wallauhalam...

Cik Azz October 21, 2010 at 6:52 AM  

Moral of the story ialah JANGAN MEROKOK... huhu...

cik tehaa October 23, 2010 at 11:05 PM  

nmpk2, apa yg kita perlu wat. hehe. :) ALLah itu ada bersama kita.

Anonymous November 19, 2010 at 9:01 PM  

ya allah...sungguh hebat kuasaNYA

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP