Monday, May 18, 2009

Makhluk apakah yang kami kejar itu?...

Share


Pernahkah anda semua bertemu dengan makhluk halus?Bukan semut mahupun hama yer tapi makhluk halus dalam konteks yang lebih seram lagi menyeramkan.

Jika ada...maka aku juga seperti anda, mempunyai pengalaman seperti Tamar Jalis yang popular dengan Siri Bercakap Dengan Jin.Disebabkan blog nie aku punya, xkan aku nak citekan pengalaman korang plak kan...so aku nak ceritakan sebuah kisah yang berlaku semasa aku menuntut di SMKA Kuala Selangor...tahun 2001.

Waktu tue aku dalam tingkatan 3...hati bersih...masih belum akil baligh...memang terpelihara la mse tue...duduk pun sekolah agama...confirm sembahyang berjemaah setiap waktu.Peh...memang riak bunyinya tapi itulah kenyataan (aku sendiri xpaham nape aku ceritakan semua kebaikan aku ini...hmm...layan)

Mse tingkatan 3...aku duduk kelas paling 'last' skali...tapi xbermakna aku bodoh...sje jer duduk kelas 'last'...xdela stress sangat.Untuk pengetahuan pembaca yang dihormati sekalian...di sekolah tersebut...setiap kali lepas solat maghrib berjemaah...akan ada ceramah yang disampaikan oleh Ustaz-Ustaz yang terpilih.Disebabkan kelas kteorg nie dipenuhi orang Jawa yang xreti cakap arab...maka Ustazah kami (aku dah xingat nama dye)...telah membuat kelas tambahan bagi membolehkan kami lulus.Dah naik tebal muka Ustazah tue...asyik-asyik kteorang jer yang 'failed' (eh!...apsl Ustazah plak yang malu...hahaha...kteorang dah xtahu malu)

Jadi Ustazah tersebut telah membuat kelas tambahan selepas waktu maghrib dimana ceramah sedang dijalankan dan syaitan juga ligat berkeliaran.Waktu itu...memang kosong la sekolah kan...pelajar muslimah yang datang bulan pun duduk kat asrama jer.

Aku ada seorang kawan...nama dye Mohd Izzat B. Jailani [1]...juga rakan sekongkol waktu tingkatan 3 tersebut.Kelebihan mangkuk hayun nie ialah dye kata boleh nampak makhluk-makhluk halus nie...memang haram la aku nak percaya kan?...Slalu la dye kne meng'anjing' dengan aku.Sehinggalah pada malam bersejarah tersebut.

Ustazah nie pun satu hal...janji pukul 8...tapi 8.15 xsampai-sampai lagi...aku & rakan sekongkol agak panas la...tambah lagi dengan kaum majoriti kelas kitaorang yang memang banyak mulut (mulut atas & mulut bawah).So aku ajak la Ijat nie pegi jalan-jalan kat tingkat atas skali...ambk udara malam la kononnya...(mse tue klass aku tingkat satu).

Setelah bersusah-payah mendaki tangga...kteorang pun sampai la tingkat atas skali...gelap jer...yerla...bebudak xnaik lagi.Struktur sekolah kteorang lebih kurang sme dengan struktur sekolah-sekolah di Malaysia...so tangga mesti la terletak kat hujung korridor kan?

Tetiba Ijat nie cakap kat aku dengan nada berbisik kengkonon mistik la...

"Zi, aku nampak ada 'benda' kat hujung sana"

"Mana-mana...xnampak pun"...

"Tue kat depan tandas...budak kecik...kepala botak...badan dye hitam".

Sumpah aku xnampak apa-apa mse tue...dalam hati aku..."budget aku senang kne kencing ker".Dengan ala-ala meng'anjing'nya...aku pun berlari la ke arah yang ditunjukkan oleh Ijat tersebut tanpa secubit rasa takut...

"Jom-jom kte tangkap hantu tue"

...Ijat pun lari gak tapi kat blakang aku la...dengan agak perlahan sikit.Sampai jer kat tempat yang ditunjukkan Ijat...tetiba bulu roma aku meremang...peh...memang terangkat la...lagi-lagi kat tengkuk.Pastu blok yang aku lari tue bersambung dengan blok satu lagi...dan mse tue jugak aku nampak ada kelibat budak kecik berkepala botak...kaler xpasti sebab waktu tue memang gelap tapi cam agak berminyak la kulit dye...

"Jat...aku dah nampak la..." kata aku dengan nada yang agak perlahan...

"Aku dah cakap...ko xnk percaya" balas Ijat sambil buat muka bongkak...

Pastu kteorang terus turun balik untuk masuk ke kelas sebab Ustazah dah sampai.Memang xfokus langsung la aku dalam kelas tue...akibatnya...Bahasa Arab aku dapat C mse PMR...damn!

Sejak hari tue juga...aku dah jadikan benda tue macam hobi...huhuhu...best woo...terasa bulu roma meremang...tapi tue la...kalo korang berani...jangan harapla makhluk tue nak tunjukkan diri dye...

p/s: Aku xtakut hantu...aku rse tikus lebih menyeramkan berbanding hantu

[1] Nie akaun Facebook Ijat tue kalo korang xpercaya cite aku nie...boleh tanya dye sendiri...klik sini

12 comments:

iyllienaz May 18, 2009 at 6:02 PM  

tu la..ckp besar lagi...pdn muke kau..

Kenek May 18, 2009 at 7:07 PM  

ape hobi yg ko maksudkan?

Ervina Razali May 18, 2009 at 7:49 PM  

jgn terlalu berani la syg..
kang kne yg pling kuat bru tau!
tp lau nk try yg lg adventure ga la kt apartment perdana dpn giant s.alam..sana byk wo0..
siyes xtipu...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 18, 2009 at 8:55 PM  

Iyllienaz:Ceh...bukan aku takut pun...

Kenek:Mengejar hantu...Seekers...hehehe

Ervina:A'ah...jap lagi jumpa trus xkuar-kuar...hakhakhak...bukan hantu...tapi jodoh~

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 18, 2009 at 8:55 PM  
This comment has been removed by the author.
~miE_kEr~ May 18, 2009 at 9:18 PM  

sampai terangkt ek BULU's tengkok n tnggn ko..mmg seram..

ko nie..saje la wat tktkn ak..tkt tau ak..nguahahahah

Ervina Razali May 18, 2009 at 9:41 PM  

gatai hang no...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 18, 2009 at 10:00 PM  

Kimie:Alahai ko nie...hahaha

:: Bu Boyz :: May 19, 2009 at 1:51 PM  

Akhirnya... jumpa juga insan yang memandang dengan mata hati... perghhh ape kew... syok dapat tengok the badigol samdol tuh... huhu

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 20, 2009 at 1:02 AM  

Bu:Mata hati lebih tepat dari mata kasar...

zahara sufian May 25, 2009 at 4:01 PM  

pandai ko menyalahkan budak hitam tu atas keputusan PMR bahasa arab ko eh?
aku ingat ko nak cite pasal malam Aynie tu..yang satu sekolah gelap tu..
btw,aku rase, ko bercakap mengenai ustazah mahfuzah kot..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 25, 2009 at 10:28 PM  

Ahaks!bdk SMKA ker?Eh...bukan Ustazah Mahfuzah la.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP