Wednesday, May 4, 2011

Segan

Share

Disuatu petang yang hening,kelibat bos mundar-mandir dibelakang aku boleh diperhatikan melalui pantulan cahaya pada monitor komputer.

Aku pura-pura tak nampak saja kengkonon tekun buat kerja padahal tengah kira duit nak beli barang hantaran.

Tiba-tiba aku perasan bos berhenti belakang aku.

Terus aku pusing belakang mana tahu dia nak terkam aku akibat kecomelan melampau yang aku tonjolkan.

Bos tak cakap banyak terus panggil aku masuk ke bilik dia.Aku pun terus membontoti beliau walaupun nama aku bukan Saiful Bukhari.

Dia suruh aku tutup pintu bilik dia rapat-rapat.Nasib baik dia tak suruh kunci sekali kalau tak memang aku dah sepak telo dia.

Bos duduk ditempatnya la takkan atas lantai pulak.Matanya memandang skrin komputer membiarkan keadaan hening seketika.Diatas mejanya ada sekeping surat.Peluh-peluh jantan mulai menitik walaupun penghawa dingin bilik bos terpasang kuat.

"U..." bos aku tak habiskan ayat.

Aku dah mula telan air iur.

"I tengok U masuk internet masa ofis..." bos aku sekali lagi tak habiskan ayat.Saat ini aku dah tak tentu arah.Rasa nak pura-pura pengsan pun ada.





"I tengok U masuk internet masa ofis...U pakai apa?Broadband ek?...Itu barang camne mau register?"





Sudahnya aku bagi dia pinjam broadband aku seminggu.Cilakak! Nak pinjam pun segan-segan.



8 comments:

Miss Shizu May 4, 2011 at 11:48 PM  

kahkahkah...ni betul punya cerita ke ko saje auta aku lagi?hahahhaa...

AKU CHUN May 4, 2011 at 11:57 PM  

kah kah kah. sumpah kelakar!

~ Cik Azz ~ May 5, 2011 at 12:01 AM  

Hakhakhak... sabo je la...

tengku_fir21 May 5, 2011 at 12:49 PM  

erkk...company lion tk der internet ker???

hanisah May 5, 2011 at 7:20 PM  

hahaha!igt nk marah sebab on9 tadi..

NUke_Rude May 5, 2011 at 9:10 PM  

hahahaha! aku ingatkan ape lah tadi!

cracked bunny May 6, 2011 at 5:02 AM  

ko ni razi suka la buat cemas laa.aku igt td nk berlaku maksiat ke apa

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 15, 2011 at 1:49 AM  

Shizu:Fakta atau Auta?

Akuchun:Tak elok sumpah laknat nie.Kah Kah

Cik Azz:Sabar ek.

Tengku:Ada tapi lambat nak mampos.

Hanisah:Aku pun ingat macam itu.

Nuke:Kau ingat apa?

Sha:Suka ler tue...

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP