Monday, January 31, 2011

Kenaikan harga petrol Ron 97 dan kesan pada sorang brader tukang mesin.

Share

Hari ini aku pergi minum petang sorang-sorang pasal brader yang selalu minum sekali nak balik awal.Aku tak kisah jer pasal kejap lagi mesti ada yang join sekaki lepak satu meja sekali.

Berbekalkan secawan Nescafe,aku pun duduk minum sambil memerhatikan sekeliling mana tahu murah rezeki ada awek lalu boleh ajak join sekali.

Tiba-tiba datang sorang brader yang juga merupakan tukang mesin di kilang aku bekerja.

"Malam nie Ron 97 naik seposen lagi" kata brader tersebut sebaik saja menyelesaikan hirupan pertama.

"Mana abang tahu?" tanya aku.

"Ala member aku yang kerja Putrajaya tue bagitahu.Kejap lagi kau tengok la,beras,gula semua naik"

"Bla...Bla...Bla..." brader tersebut terus membebel pasal kenaikan harga petrol Ron 97 sampai aku dah setel minum.


Sebelum blah aku tanya brader tue...

"Abang bawak kereta apa?"

"Kancil.Apsal?"

Terus aku tersenyum dan menyalakan sebatang rokok.





Kecoh apa bawak Kancil nak pakai Ron 97?!

7 comments:

myatiqah February 1, 2011 at 7:56 AM  

die kecoh pasal gula beras bla2 smo tu naek...x global la otak lu ni..

Ieqa Swetluv February 1, 2011 at 8:09 AM  

haha.. ntah2 banyak tanggungan brader tu kena sapot. pikiq positif ;p

Nurhalawa Md.Yusof February 1, 2011 at 9:23 AM  

stuju dengan myatiqah..

Anonymous February 1, 2011 at 12:13 PM  

hahaha.. alo kawan.. org yg xde motor or keta pun akan susah sbb harga mnyak naik x kira RON97 or RON95, sbb ia memberi alasan peniaga utk menaikan harga barang. kah kah kah kah.. sblm buat cerpen pastikan yg fakta tu bnyak, klau masuk raja lawak kompom juri baling ngan kasut sbb sakit ati, hrga barang naik suka2 wat lawak mcm ni.. huhu

ch!natsu February 1, 2011 at 2:25 PM  

dia prihatin.. biarla dia..
haish ko nie..~

Mohd Fakhrurazi Jamaludin February 1, 2011 at 8:29 PM  

Tiqa:Dia kecoh dkt aku kenapa?Aku global ke?Glokal yer la...keh keh

Ieqa:Secara positifnya,aku malas nak fikir masalah tanggungan orang lain.Hahaha

Halawa:Sama dengan komen dkt Tiqa

Anon:Kau pakai kancil ker?

Chinatsu:Aku biarkan aje dia.Huhuhu

Anonymous May 6, 2011 at 9:16 AM  

satu hari nnti..mak kamu membebel pasal harga gula naik, minyak naik.......
"Mak ni kecoh la....peduli apa gula naik ke minyak naik...bukan makan minyak pun...."....mgkin tu la jawapan utk mak ang..elok la tu...berlagak..! piraahh....!

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP