Thursday, January 27, 2011

Kantoi lagi dalam meeting...

Share

Hari ini meeting lagi.Aku dah rasa macam dibayar gaji untuk hadiri meeting.Bukannya aku tak suka masuk meeting tapi kalau dah sampai kerja-kerja aku pending nanti siapa nak jawab kalau bos melenting?


Meetingnya ada 8 perkara saja tapi masanya nak dekat 8 jam.Ok aku tipu saja nak samakan 8 perkara dengan 8 jam biar bunyi sepadan.

Sebab dah bosan sangat-sangat aku pun conteng-conteng pada buku nota yang aku bawa konon-konon nak catit isi penting.Bos aku asyik cong ceng cong ceng bahasa cina celah mana aku nak catit isi penting?

Mula-mula aku lukis bulat.Pastu empat segi.Alih-alih jadi gambar motor.Terasa berbakat pula.

Kali ini aku mulakan dengan empat segi dan disusuli bulat.Tiba-tiba jadi kereta.Kagum aku pada diri sendiri.Rakan sekerja yang duduk sebelah aku pun dah mula menumpukan perhatian pada lukisan aku.Siap puji lagi cakap lukisan aku berseni.

Tiba-tiba bos aku berhenti membebel...

"Razi...can u repeat back what i just share to u just now" pinta bos aku secara tiba-tiba.

"Err...err..."

.............................................................................................................

Sudahnya aku sambung dengar bos membebel dalam bilik dia sambil catit isi-isi penting bukannya melukis.


10 comments:

Hanim Mahali January 27, 2011 at 2:29 AM  

kantoi....

BioZiP January 27, 2011 at 8:12 AM  

hahahaha.. tu r.. kantoi.. kalu pmpuan lagi best.. siap pakai headfon.. org tak nampak.. errr.. tp Allah nampak la..hihi

tengkorakemas January 27, 2011 at 8:31 AM  

haha..apsal ko tak tunjuk je gambar yg ko conteng tu..mana tau bos ko kagum

milah hasan January 27, 2011 at 9:19 AM  

bos ko tu nyanyuk ke? die dh ckp, die suro ko ulang blk die ckp... die lupe la tuh~ muahahahaha!

ch!natsu January 27, 2011 at 9:39 AM  

nape ko xckp je ko xfhm ape dia ckp..
kata cong ceng cong ceng bahasa cina.. ngee~

Hidayah Hanif January 27, 2011 at 10:25 AM  

aku nak padan muke kat ko..pastu like sambil thumbs up banyak kali..hahahahaaaaa

yusuf January 28, 2011 at 5:28 AM  

pdn muke...

kehkehkeh~

lea January 28, 2011 at 12:22 PM  

hahaha...nasib baek bos ko x mitak buku notes ko

lea January 28, 2011 at 12:22 PM  

hahaha...nasib baek bos ko x mitak buku notes ko

.iN. January 30, 2011 at 11:05 PM  

ckp je la kt bos ko tu yg ko ad mslh telinge hari tu. hahadoihh :)

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP