Tuesday, December 28, 2010

Kisah benar Pak Pandir moden.

Share

Waktu rehat pagi biasanya aku dan sorang brader pelukis pelan memang akan lepak dekat kantin sebab nak usha awek-awek ofis yang turun beli sarapan.Kerja dekat kilang besi macam ini kalau nampak makcik umur 45 tahun pun dah cukup teruja.Kalau nampak yang cun muda-muda itu tandanya kena balik awal kata brader pelukis pelan.Sampai sekarang aku tak faham kenapa kena balik awal.

Sedang rancak berborak pasal bola semalam tiba-tiba datang seorang tukang mesin lepak sekali dengan kami.

"Aku bengang betullah!" kata tukang mesin itu sebaik saja melabuhkan punggungnya.

"Kenapa nak bengang-bengang nie?" tanya brader pelukis pelan lembut-lembut.Orang tengah panas biar kasi hati dia sejuk.Silap cakap kang ada yang makan penumbuk.


"Semalam aku isi minyak Caltex" tukang mesin tersebut memulakan cerita.


"Ok lepastue?"





"Lepas tue aku bukak bonet depan tengok enjin aku tak bersih pun"





"Dalam iklan cakap minyak tue membersihkan enjin" kata tukang mesin tersebut.

Aku dan brader pelukis pelan terus blah dari situ takut jangkit dia punya bangang.

11 comments:

Misshy Innz December 28, 2010 at 12:54 AM  

tindakan kau dan brader pelukis pelan sangat bernas !

Miss Shizu December 28, 2010 at 1:16 AM  

hahahahaah..kes betol ke kau saja nk klentong ni wei?

hahahha..siriyes weh.aku gelak macam orang giler bace entry ni..wakakak..
bangang giler..hahhah

Jeely jelly December 28, 2010 at 1:53 AM  

hahaha ! giler lawak... adoi... isi je minyak tu dlm mulut dye biar kasi cuci bersih skit kepale dye.. haha

Anonymous December 28, 2010 at 9:55 AM  

Hahahahaha.
Die igt dlm minyak tu, ade org kecik pegang mop ke mcm dlm iklan tu.

Shimaa

tengku_fir21 December 28, 2010 at 10:12 AM  

hahaha...iklan perlu lebih jelas ker..hahaha

yusuf mujahidin ™ December 28, 2010 at 10:24 AM  

apsal tk layan je dia..haha

ch!natsu December 28, 2010 at 1:09 PM  

lol~ ^_^

ShAwN December 29, 2010 at 8:35 AM  

vongek amat...haish...haha

ShAwN December 29, 2010 at 8:35 AM  
This comment has been removed by the author.
zixol January 4, 2011 at 6:34 PM  

haha..bangang die mmg teserlah

DuniakuAbstrak January 9, 2011 at 6:36 PM  

adehh..mengapakah beliau itu?

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP