Monday, November 1, 2010

Penampakan di Kellie's Castle.

Share

Hujung minggu yang lepas aku dan rakan-rakan telah menuju ke sebuah negeri di utara Semenanjung Malaysia yang terkenal dengan pemimpinnya yang suka melompat parti.

Adapun tujuan utama ekspedisi kali ini ialah untuk mengkaji senibina dan kejuruteraan bangunan lama yang gah dengan cerita misterinya,Kellie's Castle.Tujuan-tujuan lain seperti nak makan mee udang dan mengorat awek Ipoh boleh juga masuk dalam tentatif program.

Perjalanan dimulakan lewat sejam akibat Habib tak balik kerja lagi.Jadinya kami terpaksa melakukan aktiviti lain seperti tunggu dalam kereta sampai berpeluh-peluh.

Perhentian pertama adalah di RnR Rawang dimana seorang penumpang terpaksa ditransitkan ke kereta lagi satu akibat ditakuti jadi mangsa gangguan seksual aku dan Habib.

Lebih kurang pukul 5 lebih sikit,kami tiba di Kellie's Castle.Ketibaan kami disambut dengan suasana suram dan menyeramkan ditambah efek anjing menyalak sengaja nak kena baling batu.

Suasana seram Kellie's Castle dari tepi jalan.

Misteri Kellie's Castle diteruskan lagi dengan penemuan sebatang pokok berbentuk beruang.Kalau cakap saja takde bukti macam juga penipu MLM jadinya aku sertakan gambar sebagai bukti penemuan.

Pokok menyerupai beruang.Itulah siapa suruh durhaka pada ibu beruang!

Waktu dalam Kellie's Castle lagi jangan cerita.Segala bulu nak meremang.Dari bulu roma sampai ke bulu dada semuanya meremang.

Aku lihat muka yang lain ada rasa-rasa cuak juga tapi masih dikawal sebab kena kutuk dengan bebudak ini adalah lebih menakutkan dari nampak hantu takde kepala.Serius!

Koridor yang selalu kelihatan hantu Tuan Kellie's jalan-jalan pakai boxer.

Setelah pulang,kami terus menuju Kuala Sepetang untuk menikmati mee udang yang lazat dengan saiz udangnya besar-besar ibu jari kaki yang menghidap Untut.Dalam perjalanan tiada seorang pun yang membicarakan tentang hal di Kellie's Castle.

Aktiviti diteruskan dengan melawat rakan-rakan binatang di Night Safari Taiping tetapi hampa bila kebanyakan haiwan dah masuk tidur.Pulangkan duit kami!

Malam itu kami tidur di Rumah Tamu D'Kota yang mempunyai 3 bilik tidur tapi semua tidur dekat ruang tamu pasal takut memang membazir sungguh.

.............................................................................................................

Esok paginya,semua bangun awal menunaikan solat subuh berjemaah...ok tipu! subuh gajah saja lalu segera bersiap untuk meneruskan perjalanan.


Semasa sedang bersiap,tiba-tiba Habib membuka topik semasa di Kellie's Castle.


"Korang ada nampak pape tak masa kat Kellie's Castle" tanya Habib serius.


"Takde.Kau nampak apa?" Ekin mulai menunjukkan minat.Yang lain juga turut serta-merta jadi serius.


"Ha! aku ada nampak sesuatu..." jawab Habib.Wajahnya kelihatan sedikit resah.


"Kau nampak apa wei?" soal Nuar pula tidak sabar-sabar menantikan jawapan dari Habib.


"Aku nampak...." Habib menelan air-liur sebelum meneruskan kata-kata.


"............................" Semuanya diam menantikan ayat seterusnya dari Habib.


"Aku nampak hensem!" jawab Habib tenang.


Ekin dengan wajah tensen terus sarung tuala untuk mandi.Yang lain buat-buat macam tak menumpukan perhatian saja.


13 comments:

Miss Fireflies November 1, 2010 at 10:22 PM  

hahahha sengal


habib ni mesti hensem kan?


ekekkeke =p

Syazwana November 1, 2010 at 10:36 PM  

haah la..pokok tu ade gambar beruang
O___o

si kure kure :) November 1, 2010 at 10:55 PM  

da agak da pengakhiran ctenye mesti agak menyakitkan ati. wuwuwuwu

farhana November 1, 2010 at 11:01 PM  

Mula2 dah berdebar..
akhir cerita...hampagas!!!
hahahaa

lea November 2, 2010 at 1:33 AM  

hahahaha....

senget je..

nampak hensem..

DuniakuAbstrak November 2, 2010 at 2:07 AM  

ejakulasi pramatang betul

pinkiss November 2, 2010 at 10:51 AM  

huh..

sha89 November 2, 2010 at 10:03 PM  

hahahahha giler lawak kwn ko! ;p

buat penat aku suspen awal2...haishh.

faxxi November 3, 2010 at 12:01 PM  

hahaha.aku suke habib. ;p

suria November 4, 2010 at 2:45 PM  

kesian habib,
dia baru tau ke yg dia hensem ala2 hero tamil?
zzzZzZz

fndrocka November 5, 2010 at 7:42 PM  

Bedebah betei

Anonymous December 15, 2010 at 6:57 PM  

habib hensem Dada??hahha
memang hensem!!!

ko gerak mana2 tak pernah nak ajak akukan razi? puyat je yg teringat nak ajak aku

-Raje

noraini azhari February 25, 2011 at 1:31 AM  

haha.. aku pulak nampak lawa :)

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP