Wednesday, January 6, 2010

Jangan buruk sangka!

Share

Friction Welding

Memang ramai yang tak puas hati bila aku update blog dalam bentuk kod Morse.Ini semua terjadi gara-gara keamanan yang dikecapi menyebabkan kita lupa pada salah satu elemen penting semasa perang dunia kedua.

Jadi disebabkan Emir ugut nak cukur bulu dada aku ganti tembakau ganja beliau,maka aku tulislah dalam tulisan rumi berbahasa Melayu.

Hari ini seperti biasa,aku bangun pukul 3 petang.Memang seronok kalah orang keje kerajaan.Pukul 4.30 petang gerak pegi UiTM ajak Apek buat teman sambil tue boleh cuci mata usha awek-awek.Memang banyak tak terhingga sampai aku naik muak lalu terus usha lelaki.

Semasa nak naik lif jumpa supervisor aku,tetiba lalu la kelibat seorang lelaki yang muka dia sangat familiar.Aku pandang lalu terus jerit teruja

"Cik!"

Rupa-rupanya supervisor aku masa degree dulu.Masih gay seperti dulu (fitnah!)

Sekadar bertegur sapa ala kadar sebab aku pun dah lambat.Naik lif tingkat 9 lalu terus masuk pejabat akademik macam aku dekan kat situ.

Dalam bilik supervisor aku ada seorang lelaki yang muka ala-ala orang tabligh.Dalam hati,setan terus berbisik

"Habis la ko,supervisor ko nak ajak keluar dakwah tue".

Tunggu kejap kat luar sementara supervisor aku bentang karpet merah untuk bagi aku jalan.Aku salam sambil senyum kat tetamu supervisor aku tue.

Rupa-rupanya lelaki muka tabligh itu salah seorang orang kuat dalam bidang-bidang welding yang dimana memang aku kena ikut dia keluar berdakwah kalo dia suruh semata-mata nak dapat ilmu yang ada pada beliau.Cuma kalo dia suruh ikut Ayah Pin ker ataupun Rasul melayu memang aku tumbuk sedas dua kat perut dia.

Supervisor aku bagitahu,topik yang aku propose terpaksa ditukar sebab tak selari dengan aliran indie masakini.Dia nak yang lebih kepada ala-ala Alif Satar kau jangan nakal perangai macam setan.

Aku setuju angguk kepala cepat-cepat sebab aku nak balik cepat.

Balik tue singgah Bangi Kopitiam untuk minum kopi putih Ipoh yang sedap sambil sambung usha awek tolong Apek cari jodoh.

p/s:Pelik bila kopi di Bangi Kopitiam Shah Alam lebih sedap dari Bangi Kopitiam di Bangi sendiri.

En.Yusry (baju putih).Supervisor aku masa degree.Ijat cakap dia gay (baju biru).Wakaka.


15 comments:

sHaH January 7, 2010 at 12:56 AM  

cian mamat tu ko kate gay dowh..

apek January 7, 2010 at 1:37 AM  

cantek laa..bile plak aku nak cri jodoh..kiwak

tengku_fir21 January 7, 2010 at 10:42 AM  

hahaha...
nak tahu naper kopi itu berbeza
sbb air tangan tk sama...

wakaka

cik EPAL January 7, 2010 at 11:11 AM  

en .yusry tu macam yusry kru laa :D

ain alias January 7, 2010 at 4:07 PM  

huhu..en.yusry watpe kat uitm??sambung study ke??

ho..apek sambung study c2 eh?

Firol January 7, 2010 at 11:47 PM  

lain tempat lain rasa agaknya...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin January 8, 2010 at 1:25 AM  

Shah:Hahaha.Gurau jer la

Apek:Hahaha.Rilek la Pek

Tengku Fir:Bancuh kopi pakai jari ker?Wow

Cik Epal:Hensem ek?

Ain:Lor ko xtahu ker dye skrg dah ajar kat UiTM

Firol:Mybe la

shimaa January 8, 2010 at 2:45 AM  

sedapkann white coffee die?? hehe

ain alias January 8, 2010 at 11:46 AM  

hoo..mana aku tau..balik dari LI tengok2 dah takde..ingat sambung study coz ramai lecturer sambung study..
patut lar dr.rakhmad keseorangan..haha

apek January 8, 2010 at 7:32 PM  

aku ajar dak mekanikal kat sane..razi jdi budak master bwah aku..ngahaha

ain alias January 9, 2010 at 12:08 AM  

apek:kalu dah mengajar kat c2, nape xngorat jer student kat c2..sampai nak kena razi teman cari jodoh..haha

Mohd Fakhrurazi Jamaludin January 10, 2010 at 3:37 AM  

Shima:Huhu.a'ah,sedap kan?

Ain & Apek:Haihs~ jgn bercinta disini kalo taknak ajak aku

Nadzrah January 11, 2010 at 5:31 PM  

kem slam en yusry ye. aahaha

jalak lenteng January 13, 2010 at 2:52 PM  

ijat2..wakakaka

mohd izzat hishamuddin January 17, 2010 at 10:29 PM  

puki ape?..
aku ke yg ckp dia gay?..
wahh..sial sungguh ayat ko..
amacam?..
dia makin kacak x?..

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP