Sunday, December 14, 2008

Tajul Muluk berbicara tentang kepantasan...

Share


Berapa laju korang pernah rempit kenderaan korang? 160km/j? 180km/j?

Setakat hari ini,rekod aku paling laju ialah 170 km/j.Mungkin di masa akan datang rekod baru pula akan tercatat (kalo ajal xjemput dulu la...)

Kalo nak bawak laju nie,ada beberapa perkara yang perlu kita ambil perhatian.

Yang pertama skali,pastikan xde awek disebelah sebab kalo ada awek kat sebelah korang,konsentrasi akan terganggu.Lagipun,xkan la nak bawak laju kalo naik dengan awek.Mesti bawak slow-slow...nak romantik.

Yang kedua,pastikan radio dipasang dengan kuat dan lagu-lagu yang berkumandang adalah lagu yang ganas.Ini adalah untuk meningkatkan adrenalin anda dan menambahkan tumpuan terhadap pemanduan serta boleh la berangan kengkonon macam dalam cite aksi Hollywood.Dilarang sesama sekali mendengar lagu-lagu dendangan Anuar Zain atau Hazami semasa memandu laju...hehehe (marah peminat diorang)

Yang ketiga,jangan sesekali memandu laju dikawasan kampung atau bandar.Kalo korang bawak laju,cmne nak usha awek?Tapi pastikan dulu tiada awek yang naik dengan anda (sila rujuk peraturan pertama).Nanti kena cubit.

Dan yang terakhir,jika berada di lampu isyarat...gunakan peraturan 3 saat.3saat sebelum lampu hijau dah boleh jalan.3 saat lampu merah baru berhenti.Tiada peraturan 3 saat untuk lampu kuning sebab lampu kuning hanya untuk hiasan.

Senang cite xyh la bawak lelaju nie...kecuali korang sedang berlumba F1 (dengan harapan Alonso akan baca blog nie dan mengambil iktibar darinya)

p/s:Bawak laju boleh tapi dengan satu syarat...amalan mesti mau cukup beb!



4 comments:

ervinarazali December 15, 2008 at 9:51 AM  

kutuk anuar zain ea...ish...mrh nie....

Mohd Fakhrurazi Jamaludin December 16, 2008 at 4:17 AM  

Ish...mana ada.Sye peminat Anuar Zain gak...hikhikhik

I Am Marat13 December 19, 2008 at 6:18 AM  

nak kate keter baru ko laju r tu?ceh.

Mohd Fakhrurazi Jamaludin December 21, 2008 at 5:42 PM  

Xkata pun...huhuhu

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP