Saturday, March 14, 2009

Jalan-jalan di Danga Bay, JB

Share

Hai, apa khabar anda semua?...Untuk percutian budget kali ini, kami akan berkunjung ke Danga Bay, Johor Bahru.

Memperkenalkan hos anda:

.
Izza selaku 'tourist guide'...tapi xleh pakai sangat...Danga Bay yang depan rumah dye pun boleh salah jalan...Hahaha...


Habib selaku 'co-pilot'...kemahirannya melayan pemandu berbual dan membantu pemandu menyalakan api rokok memang diiktiraf dunia.

.
Razi selaku '2nd Driver'...seorang pemandu yang berpengalaman hampir 20 tahun dalam arena pemotoran (umur aku baru 23 tahun..hehehe)


Puyat selaku '1st Driver'...Pemandu muda yang mempunyai kecekapan yang tinggi tapi kurang stamina.

Dengan kelajuan konstan 160 km/j...perjalanan dari Klang ke Danga Bay hanya mengambil masa selama 2 jam 45 minit = Minyak Rm70 (kongsi 3 orang)


Masa dah nak dekat smpi...huhuhu...'excited' gle...


Jalan-jalan tengok pemandangan = Rm0


3 ekor nie nak tengok sedara masing-masing kat Zoo


Nak main 'bumper car' tapi segan-segan...Izza tengah cover perutnya.


Habib tengah tipu Puyat tunjuk arah Singapura


Aku bukan nak ambk gambar mangkuk 3 ekor nie sebenarnya tapi amoi yang kat belakang tue.


Kitaorang keletihan...

Main 'bumper car' = Rm10


Kanak-kanak riang tengah seronok main 'bumper car'


Gambar kurang jelas sebab kteorang bawak terlalu laju sampai cina yang jaga tue sound "Lu orang main kasi elok-elok sikit ha"...

Makan nasi goreng, tauhu bakar, otak-otak + air = Rm10 sorang


Habib & Intan...2 student dari UITM Melaka...


Puyat & Izza...2 ekor Jawa...sorang dari Rantau Panjang sorang dari Bukit Serene

Kegembiraan & kepuasan yang dirasai = Priceless

p/s:Ikuti episod percutian budget yang akan datang dengan lebih banyak destinasi yang menarik dan murah.






9 comments:

zaina March 15, 2009 at 7:53 PM  

watpe g danga? xd papepon kat situ. p cameron highland la test ko nyer skill memandu n skill neo skali bole tak memanjat 160km/j. haha

Mohd Fakhrurazi Jamaludin March 15, 2009 at 8:53 PM  

Ceh,Cameron Highland bukan tinggi sangat pun...nak best try pegi Genting la..

Nurazza44 March 15, 2009 at 10:01 PM  

cbe cari destinasi bajet yg lebih bajet..cdgn aku, nk bajet xyh naek neo. naek je bs bru adventure skit. n bajet!!! hak3.

Mohd Fakhrurazi Jamaludin March 15, 2009 at 11:32 PM  

Per barang naik bas.Actually mse pegi nie naik keta member aku la...aku xbawak blik keta.

I Am Marat13 March 16, 2009 at 2:43 AM  

x baik ko kerek ngn keter baru ko..nanti Tuhan tarik blk...mcm keter aku yg kemek aritu huhuhu...(baru aku tau perasaan schumacher lepas eksiden..)

Mohd Fakhrurazi Jamaludin March 16, 2009 at 11:25 AM  

Hahaha...budget bawak Enzo.Xah,mana ada aku kerek...Neo jer kot.Lain la aku bawak GTR ker...memang sombong xingat dunia la...wakakaka...

suban comel April 29, 2009 at 3:25 PM  

nape asik gmbar izza ngn puyat je? maca sangsi..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 13, 2009 at 4:16 AM  

Hahaha...jangan risau.Bukan Izza yang menjadi punca perpisahan kamu.

suban comel May 13, 2009 at 4:51 AM  
This comment has been removed by a blog administrator.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP