Thursday, April 18, 2013

Kisah Muhammad Aish Ziqri dan raksasa yang comel.

Share

Muhammad Aish Ziqri dah menjangkau usia 4 bulan.Paling terkini,dia dah mula geram tengok kucing dan Ipad.Kadang-kadang dia geram tengok makanan melintas atas kepala dia bila aku makan sambil dukung.Tapi geram dia yang aku tak tahan bila dia tarik-tarik bulu kaki dekat peha.

Sehinga kini,aku masih tak dapat formula yang sesuai menidurkan Aish,Dari satu bulan ke satu bulan,perangainya berubah-berubah.Ada kasi susu terus tidur.Ada kena tepuk baru tidur.Ada juga yang aku tidur dulu baru dia tidur.

Sekarang,secara purata aku kena bangun dua kali buat susu.Kadar kepantasan dan agakan sukatan air panas dan sejuk dicampur susu aku dah bertambah baik.Mungkin kalau ada pertandingan,setakat Top 5 itu dah dalam tangan.

Hari itu saja aku bawak Aish lepak sekali dengan Puyat dan Habib.Entah setan apa yang dibawa dek Puyat,terus Aish menangis.Kalau Habib aku tahu setan apa.Setan yang tangan banyak pegang serampang.Habib kan orang kuat MIC.

Aku rasa jadual hidup aku dah lari gila dari dulu.Dulu balik kerja boleh capai Ipad atau pinggang bini.Sekarang balik kerja terus nak melayan si Aish.Kitaorang selalu main raksasa-raksasa.Biasalah yang jadi raksasa mestilah aku.Buat muka raksasa sambil pura-pura nak gigit tangan Aish,nanti dia akan senyum sambil buat muka geli.Tapi sejak dua menjak nie,si Aish pulak yang nak jadi raksasa.Sambil buat muka raksasa,dia nak gigit hidung aku.Yang tak tahan,air liur meleleh dulu kadang-kadang boleh tertelan.Nasib baik comel.Bayangkan muka comel macam itu buat muka garang raksasa.Kan?



Orang kata budak-budak ini kena tunjuk contoh yang baik biar nanti dia ikut.Memang betul pun.Biasa dalam kereta kadang-kadang aku tepuk-tepuk stereng jadi gendang.Memang si Aish selalu tengok jer apa aku buat masa dalam kereta.Ada satu hari,mak nya turun pergi hantar baju nak jahit,tinggallah aku dengan Aish dalam kereta.Aku pun tegakkan dia depan stereng,sekali dia pegi tepuk-tepuk stereng macam aku selalu buat.Ada la bunyi-bunyi gendang cina yang PM Najib main masa iklan Tahun Baru Cina itu hari.Itu pasal kalau ada Azwan Ali keluar dekat tv,cepat-cepat aku tukar.Gila kau nyah tak kenal Azwan Ali?

Ini sekarang Aish dengan cik bini dah tidur atas katil.Aish saja dah ambik 3/4 ruang katil.Cik bini ambik 1/4.Aku?Tidur bawah ler jawabnya.Nak kena beli katil satu lagi.

Oklah,aku nak tidur.Besok dekat ofis bukan boleh tidur.Bos takde semua kerja nak aku setel.Poyo gila padahal aku lah ketua mengulor.







5 comments:

Anonymous May 17, 2013 at 5:38 PM  

This is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
Simple but very precise info… Thank you for sharing this one.
A must read post!

Here is my blog post; benefits of coenzyme q10

Anonymous May 30, 2013 at 3:34 PM  

The articleice Machines introduces:This article about How To Buy Commercial Ice Machines For Restaurant,With the introduction of cutting edge and innovative technologies, a commercial ice machine is no longer a bulky device producing insanitation, consuming a lot ...

If you need more ice Machines infomation about How To Buy Commercial Ice Machines For Restaurant, Click here to find.

With the introduction of cutting ice Machines edge and innovative technologies, a commercial ice machine is no longer a bulky device producing insanitation, consuming a lot of energy, making noise, and taking a lot of time to make the needed supply of ice. As a result of high end technologies, commercial ice machines are able to achieve “being green” the highest levels of energy and water conservation. Now a commercial ice machine can easily produce from 65 pounds to 2,000 pounds of ice cubes in a day. You can find varied shapes of ice cubes such as dice, half dice, octagon, crushed, nugget, and flake.

Commercial ice machines are the standalone units,ice Machines designed to produce large quantities of ice for various commercial purposes. Once installed, these commercial ice makers are pretty automatic and do not need much attention from you or your staff. These factory-made machines consist of a condensing unit and ice-making section that operates as an integrated unit to make ice, an ice bin or a storage unit to store the created ice and a dispensing unit to dispense the ice out of the machine. Many automatic ice machines use moving water to create an improved quality of ice cubes. They work on the principle of “faster the water moves the better the ice quality becomes”. In this process, the air and un-dissolved solids get washed away. This results in pure and clear ice production.

Large amounts of ice are demanded for various purposes in many ice Machines commercial entities such as Restaurants, Bars, Ice Cream Parlors, Bakeries, Country Clubs and Golf Courses. A commercial ice machine is the perfect choice for such places as the large quantity of ice also needs to be a certain quality as well. Automatic commercial ice machines will make plenty of ice of equal size in a short span of time. All you need to do is just start the machine and set the required functions, and leave the rest up to the machine. You will get good quantity of quality ice in a short amount of time. In addition, many commercial ice machines come with a self cleaning function. This will help maintain the quality and quantity if the produced ice while decreasing the time that you and or your staff must spend with the machine.

Keep in mind that there are two varieties of ice machines: air cooled and waterice Machines cooled. Air cooled ice machines use air to disperse the heat, whereas water cooled ice machine uses water to do the same function. Air cooled ice machines use more energy and also are much noisier than water cooled ice machines. However, they are more affordable than water cooled ice machines.

An assorted collection of wonderful, fast and energy efficient commercial ice makers are readilyice Machines available in the market. Various renowned and reliable manufacturers have come up with their unique range of these amazing machines. Numerous models that create different types and sizes of ice are available in the local and online market. A competitive urge of creating more efficient and cost effective ice machines, has left the customers and consumers with a distinctive variety of these units in which to choose.

Anonymous May 30, 2013 at 8:10 PM  

Hi Deaг, are you genuinely ѵisiting this sіte on a rеgular basiѕ, if so after thаt
yοu will definitely obtain nice еxрerience.


Hеrе is my site ... hcg body shaper

Obat pencegah jerawat June 7, 2014 at 4:27 PM  

Terimakasih banyak atas informasi yang telah disampaiaknnya

JUNAIDI February 7, 2016 at 7:27 AM  

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP