Thursday, April 18, 2013

Kisah Muhammad Aish Ziqri dan raksasa yang comel.

Share

Muhammad Aish Ziqri dah menjangkau usia 4 bulan.Paling terkini,dia dah mula geram tengok kucing dan Ipad.Kadang-kadang dia geram tengok makanan melintas atas kepala dia bila aku makan sambil dukung.Tapi geram dia yang aku tak tahan bila dia tarik-tarik bulu kaki dekat peha.

Sehinga kini,aku masih tak dapat formula yang sesuai menidurkan Aish,Dari satu bulan ke satu bulan,perangainya berubah-berubah.Ada kasi susu terus tidur.Ada kena tepuk baru tidur.Ada juga yang aku tidur dulu baru dia tidur.

Sekarang,secara purata aku kena bangun dua kali buat susu.Kadar kepantasan dan agakan sukatan air panas dan sejuk dicampur susu aku dah bertambah baik.Mungkin kalau ada pertandingan,setakat Top 5 itu dah dalam tangan.

Hari itu saja aku bawak Aish lepak sekali dengan Puyat dan Habib.Entah setan apa yang dibawa dek Puyat,terus Aish menangis.Kalau Habib aku tahu setan apa.Setan yang tangan banyak pegang serampang.Habib kan orang kuat MIC.

Aku rasa jadual hidup aku dah lari gila dari dulu.Dulu balik kerja boleh capai Ipad atau pinggang bini.Sekarang balik kerja terus nak melayan si Aish.Kitaorang selalu main raksasa-raksasa.Biasalah yang jadi raksasa mestilah aku.Buat muka raksasa sambil pura-pura nak gigit tangan Aish,nanti dia akan senyum sambil buat muka geli.Tapi sejak dua menjak nie,si Aish pulak yang nak jadi raksasa.Sambil buat muka raksasa,dia nak gigit hidung aku.Yang tak tahan,air liur meleleh dulu kadang-kadang boleh tertelan.Nasib baik comel.Bayangkan muka comel macam itu buat muka garang raksasa.Kan?



Orang kata budak-budak ini kena tunjuk contoh yang baik biar nanti dia ikut.Memang betul pun.Biasa dalam kereta kadang-kadang aku tepuk-tepuk stereng jadi gendang.Memang si Aish selalu tengok jer apa aku buat masa dalam kereta.Ada satu hari,mak nya turun pergi hantar baju nak jahit,tinggallah aku dengan Aish dalam kereta.Aku pun tegakkan dia depan stereng,sekali dia pegi tepuk-tepuk stereng macam aku selalu buat.Ada la bunyi-bunyi gendang cina yang PM Najib main masa iklan Tahun Baru Cina itu hari.Itu pasal kalau ada Azwan Ali keluar dekat tv,cepat-cepat aku tukar.Gila kau nyah tak kenal Azwan Ali?

Ini sekarang Aish dengan cik bini dah tidur atas katil.Aish saja dah ambik 3/4 ruang katil.Cik bini ambik 1/4.Aku?Tidur bawah ler jawabnya.Nak kena beli katil satu lagi.

Oklah,aku nak tidur.Besok dekat ofis bukan boleh tidur.Bos takde semua kerja nak aku setel.Poyo gila padahal aku lah ketua mengulor.







3 comments:

Anonymous May 17, 2013 at 5:38 PM  

This is a very good tip especially to those new to the blogosphere.
Simple but very precise info… Thank you for sharing this one.
A must read post!

Here is my blog post; benefits of coenzyme q10

Anonymous May 30, 2013 at 8:10 PM  

Hi Deaг, are you genuinely ѵisiting this sіte on a rеgular basiѕ, if so after thаt
yοu will definitely obtain nice еxрerience.


Hеrе is my site ... hcg body shaper

Obat pencegah jerawat June 7, 2014 at 4:27 PM  

Terimakasih banyak atas informasi yang telah disampaiaknnya

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP