Thursday, January 31, 2013

Lupa dah tajuk entri lepas...

Share

Sambungan dari entri lepas...

Tiba-tiba terdengar suara bayi menangis.Kuat sangat.Dalam hati terdetik "Adakah itu anak aku?".Monolog macam novel cinta "Setia Hujung Nyawa" tapi realitinya dah macam buruh binaan melengas tunggu daripada pagi sampai ke petang.

Walaupun bini aku dah selamat melahirkan tapi masih tak keluar-keluar lagi.Waktu itu bibir basah memohon keampunan Tuhan semoga anak yang dilahirkan cukup sifat.

Menunggu daripada saat kelahiran pukul 4.44 sampai pukul 6.30 baru bini dan anak aku dibawa keluar dari bilik bersalin.Kesian sangat tengok bini aku muka pucat lesi.Bayangkan daripada pagi sampai ke petang meneran nak bersalin.Cuba kau orang meneran dalam bilik air dari pagi sampai petang...ok mungkin lama sangat aku bagi kau masa meneran 3 jam jer,mahu terus kena buasir.Confirm jalan kengkang macam baru kena liwat negro.

Tengok muka anak aku yang baru lahir,benda pertama yang aku perasan ialah hidung dia sama macam hidung aku.Manusia genius macam kami memang dilahirkan dengan lubang hidung sedikit kembang bagi menampung keperluan oksigen dalam otak.Ayat nak sedapkan hati kata syaitan di kiri.Yang kanan baru lepas gagal hasut aku lalu pergi merajuk membawa diri.

Lantas aku mendekatkan muka aku ke katil bayi untuk mengazankan.Sebelum kejadian,banyak kali aku tanya dekat brader Draughtman kalau anak lelaki nak azan ker nak qamat.Takut jadi macam member aku masa kelas Pendidikan Islam.Suruh baca doa Iftitah,jadi takbir raya.

Tiba-tiba adik aku cakap,"Eh! Aish ada lesung pipit".Terus saja aku cakap "Biasalah anak bapak!" sambil menunjukkan lesung pipit aku yang sering disalaherti sebagai bekas jerawat.

Disebabkan waktu melawat dah habis jadi nurse suruh balik la takkan suruh bancuh kopi.Lebih kurang pukul 8 lebih aku datang balik saja nak tengok bini aku.Guard yang jaga interogasi aku macam aku baru letupkan sorang warga Mongolia dengan C4.Bila masuk saja melihat keadaan bini aku,hampir menitik airmata seorang lelaki.Biasalah layanan hospital kerajaan,tak kena maki itu dah cukup baik.Mana nurse-nurse cun yang senyum-senyum dekat aku semalam?

Esoknya doktor check bini aku dan anak aku.Dengan wajah muram bini aku bagitahu,"doktor tak bagi keluar lagi".

Bersambung...

2 comments:

Anonymous June 4, 2013 at 6:03 PM  

With the proper merge you have energy levels house who
will enjoy exactly what you by using marketing. Them high quality machine allowed to remain stop functioning toss
iron place and as well , stainless steel building, might be
outstanding in character as well as can admiration an kitchen pantry.
You might be go lower possessing a very own blender because product fish tank
is smaller. One mixer typically has quite a number rates to choose from to
assist you to choose how compounded you wish
your primary savor become. Once more ,, the best quality machine may well
greatest juice extractor.

My web-site: breville je98xl juicer canada

Anonymous June 7, 2013 at 6:13 AM  

In cases where over the long haul you are Vertisement may
become dingy yourrrre able to cover very own machine portion within a software
on Oxo Brite and therefore consuming for two numerous portion mess up possibly their tub.
And so relating this pair of juice extractors, one may pretty much notice there
is a high the cost disparity. As such , chance not to mention power generally car engine adapts writer essentials indeed being
varying.

Feel free to visit my blog post :: proctor silex blender Gasket

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP