Thursday, August 16, 2012

Kisah brader draughtman dan anjing

Share

Kurang dari seminggu lagi nak raya tapi baju raya pun belum beli kasi lepas orang rumah punya dulu.Kita orang lelaki nie beraya pakai pagoda pun takde hal,bak kata nenek aku,takkan la tak dibagi makan sebab pakai pagoda.Lain la kau pakai pagoda saja tak pakai seluar memang la dibagi makan penampar.

Adapun sebenarnya aku risau nak cuti lama-lama takut kilang huru-hara padahal cuti dah takde.Tapi nampak komited kerja dimata bos jadi umpama bunuh dua ekor burung pakai satu batu dalam bahasa Melayunya.

Tadi tengah aku sibuk buat kerja tiba-tiba datang brader Draughtman sambil bawa baldi.Datang dekat aku terus dibagi tazkirah cerita pelacur yang beri minum anjing lalu masuk syurga.Disuruhnya aku ambil baldi tersebut untuk isi air kolam kasi ikan minum katanya.Endingnya mesti masuk syurga.

Tak lama lepas itu masa meeting ada bincang pasal siling ofis yang dah roboh.Lalu bos suruh brader Draughtman tadi yang pegi pasang.Terus aku gelakkan dekat situ juga sambil cakap dekat dia...

"bagi minum anjing pun masuk syurga apatah lagi tolong manusia,yer tak? keh! keh!"

Member dengar berbulu jer nasib baik puasa tak boleh marah.

Raya kali ini dah berdua.Tahun depan mungkin bertiga,insyaAllah!

Jadi dikesempatan ini aku nak mohon maaf zahir dan batin andai ada yang terasa.Semoga kita semua beroleh rahmatNya.



1 comments:

ch!natsu September 15, 2012 at 3:55 PM  

Pkck razi!! Omai2 aku sgguh jeles dgn ko sbb dah kawen still ada ms mgupdate blog.. Aku? Br ada ms nak start blk.. Sadis! Tue pun xupdate2 lg.. Hoho! Sile doakan aku sntiasa kelapangan ms utk mgupdate skurang2nya cm kamu.. Hepi raya 2 buat kamu n wife n baby dlm prot.. Maaf zahir batin~ ^^

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP