Wednesday, April 20, 2011

Patut kesian ke?

Share

Tadi masa makan mengadu dekat mak aku,pergi kerja tadi cuma bawak RM4 jer.

Mak aku pun tanyalah kenapa.

Aku bagitahu sebenarnya pagi tadi aku memang nak cucuk duit.Tapi penuh orang Bangla dekat mesin ATM.Hati panas jer sebab diorang lama gila dekat depan mesin ATM tue.

Aku pun intai la dekat skrin.

"Baki RM3 pun nak keluarkan ke?" jelas aku pada mak aku.

Sekali mak aku cakap...

"Kesian diorang.Kadang duit nak makan pun takde."

Terus aku insaf 5 minit....

.............................................................................................................

Tapi baru tadi aku teringat dekat orang Bangladesh yang kerja dekat kilang aku.

Mana tak habis duit.

Kerjanya tiap-tiap hari beli 'nombor'.

5 comments:

lea April 21, 2011 at 2:37 AM  

nak kaya cepat la tu~

suria April 21, 2011 at 12:49 PM  

kesian ko. len kali cocok la kat petronas.deeeeerrrr

Misshy Innz April 23, 2011 at 1:28 AM  

patut kesian sebab asik tak kene . kalau tak , mesti ade 30k dalam bank dia .

ch!natsu April 27, 2011 at 1:57 AM  

pasnie ko inform kat mak ko bangla2 neh xde wit sbb diorg beli nombor..
comfirm pasnie mak ko akn ckp smthg yg buatkan ko insaf lebih dr 5 min.. kekeke~

Mohd Fakhrurazi Jamaludin April 30, 2011 at 2:06 AM  

lea:kalau kena...masalahnya tak kena

suria:kocok-kocok

innz:ramai la plak yang minat dia nnt

chinatsu:hahaha...lebih 5 minit.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP