Sunday, October 25, 2009

Senarai 10 kereta paling buruk di Malaysia

Share

Seiring dengan perederan zaman,rekaan kereta masa kini semakin pelik.Ada yang bentuk macam muka alien,macam akuarium,macam motor (pejadahnya?baik beli motor) dan tak kurang juga yang bentuk macam hidung babi...oink! oink! (tindakan refleks...asal sebut babi jer mesti nak buat bunyi nie)

Orang kata cantik itu terletak pada mata si pemerhati,tapi aku kata,kalo dah buruk tue...buruk la jugak.Orang kata cantik itu subjektif,tapi aku kata buruk itu objektif.

Disini aku senaraikan 10 rekabentuk kereta paling buruk di Malaysia yang aku pernah nampak.

1.Hyundai Atos
Kereta ini direka untuk golongan gay di Korea.Popularitinya semakin meningkat sejajar dengan peningkatan seks luar tabii dan pondan-pondan yang berkeliaran di belakang lorong.


2.Toyota Vios

Toyota begitu prihatin dengan masalah kepupusan dugong sehinggakan mereka mengabdikan bentuk dugong itu sendiri dalam rekaan kereta mereka.Apa masalahnya mereka ini?


3.Fiat MultiplaSuatu hari, itik yang dibela oleh CEO Fiat telah mati secara mengejut.Bagi mengenang jasa itik tersebut,sebuah kereta telah direka berdasarkan bentuk itik itu sendiri.Nama kereta pun mengambil sempena nama itik tersebut iaitu ‘Multipla’.


4.Naza ForzaKereta ini diakui sebagai kereta paling jimat minyak dalam kelasnya.Ini kerana bentuknya yang buruk menyebabkan pemiliknya lebih rela naik bas dari memandunya dikhalayak ramai.Kereta ini hanya dipandu waktu kecemasan sahaja.Itu pun dengan memakai topeng atau beg kertas dimuka.



5.Proton Juara

Di Mitsubishi,mereka bukan saja membuat kereta tetapi juga peti sejuk.Tak caya cuba search.Bagi menjimatkan kos,department buat peti sejuk dan kereta kena kongsi.Entah cmne,suatu hari drawing tertukar diantara peti sejuk dan kereta.Setelah siap,barulah mereka perasan yang mereka tersilap.Lalu model peti sejuk tambah tayar ini disuruhnya Proton jual dengan harapan orang Malaysia akan buat kesilapan sama seperti yang mereka lakukan yakni tertukar peti sejuk dengan kereta.



6.Hyundai Accent

Salah satu kereta yang buruk tapi banyak terdapat dijalan raya.Saya rasa pemiliknya mesti dah fed-up dengan kereta Proton tapi tak mampu nak beli kereta jepun atau eropah.Dah la kuat makan minyak.Pastu Hyundai keluarkan model yang agak sport iaitu Accent RS tapi hasilnya umpama bagi beruk pakai baju.



7.SsangYong Stavic

Apabila rekaan kereta diabaikan dan praktikal lebih diutamakan,inilah yang terjadi.Walaupun Stavic ini antara yang terbesar dalam kelas MPV tapi bentuknya yang agak pelik lagi buruk menyebabkan ianya tidak menjadi pilihan ramai.Lihatlah bentuk belakangnya.



8.SSangYong Actyon

Masalah resdung di Korea semakin meningkat ke sehingga angka yang membimbangkan.Lalu SsangYong mengambil inisiatif dengan mereka kereta yang dijamin mampu mengubat masalah resdung.Direka berdasarkan lubang hidung yang kena resdung dibahagian hadapan,SsangYong mendakwa kereta itu boleh menyedut angin lalu membantu pemandu dan penumpang kereta bernafas semula.



9.Renault Kangoo

Renault dengan Fiat tengah lawan sape dapat hasilkan keta paling buruk.Maka terciptalah Kangoo bagi melawan Multipla.



10.Nissan GTR

Ok yang nie tak buruk tapi saya dengki sape yang pakai maka mesti masuk dalam senarai ini juga.






11 comments:

zahara sufian October 27, 2009 at 1:35 PM  

hahahaahaha...siot je..kete napek nombor satu lak tu!!1 hahaah...GTR tu pehal lak? pastu asal neo ko x masuk list?? kete ko bontot die hodoh doh..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin October 27, 2009 at 6:03 PM  

Hodoh lagi bontot ko.Keh keh

the-only-Alyaa.Jamaludin October 27, 2009 at 10:16 PM  

aku btau pokde and ciklil kau rasa kete diaorg buruk.
and makngah juga sbb ada hyundai eksen.

Mohd Fakhrurazi Jamaludin November 3, 2009 at 7:36 AM  

keta makngah mmg buruk tp keta pokder dan ciklil tue model vios yg lama.yg aku ckp tue utk model vios yg baru.

Anonymous November 22, 2013 at 12:01 PM  

'mengabdikan bentuk dugong' - menghambakan...hahahaaaa

Anonymous January 8, 2014 at 11:40 PM  

Hati ok kotor ni...

Anonymous January 8, 2014 at 11:41 PM  

Hati ko kotor ni...

Anonymous September 29, 2014 at 2:01 PM  

U pki keta bro?

Anonymous December 10, 2014 at 8:28 AM  

Sengal

Anonymous December 11, 2014 at 2:12 PM  

aku pakai atos doh .. keras perut aku ketawa dgn fakta dari sudut pandangan mata gorila ko ni

Anonymous December 15, 2014 at 1:09 AM  

Terbaik la bro......tuan punya blog
gua suka cara lu komen.
kelakar siot
wakakakakak

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP