Sunday, May 31, 2009

Syurga Cinta : Review

Share

Aku dah tengok SYURGA CINTA! Owh...apa?...korang dah lama tgk?...ala...sori-sori...aku baru jer sempat tengok td.



Komen:Aku rse enjoy la tgk movie nie.Tgk telatah adik Haziq yang cute...smpi part yang org lain xgelak pun aku gelak jer...kuat lagi (spe pernah tgk wayang dgn aku msti paham).Jalan cerita dye biasa jer bagi aku...cite dye pun xberat sgt...ala...nama pun romantik komedi.

Aku xnk komen lebih-lebih ttg watak Heliza sbb dye pun first time berlakon kan?...Cuma aku rse ayat-ayat dye cam novel sangat la.Mimik muka dan bahasa tubuh dah ok.Awal plak...kira ok la cuma aku sangat pelik dgn pemakaian dye...mmg la stylo tp...argh...xpela...abaikan.Watak adik Haziq yang menghidupkan segala unsur lawak dalam cite tue...kalo xde dye...mmg xbest la cite tue.

Dari segi kamera plak...apa ek orang panggil...sinematografi ek?...Entah...pape la...aku rse biasa jer.Nothing special.Nak tahu cmne yang aku rse special?...Pegi tgk Slumdog Millionaire xpun kalo filem tempatan...tgk cite Sepi.Aku xreti nak terangkan tapi itu la apa yang aku rse.

Cite nie berunsurkan Islamik sikit...tapikan...part ending dye aku rse agak western la.Bukan ker kalo ikut adat ketimuran...kte merisik...pastu masuk meminang.Bukannya dgn cara kte propose kat pompuan tue...pastu said "Will u marry me?" (btulkan aku kalo aku silap)...aku rse cara nie cam omputih punya style jer.

Overall...aku rse movie nie enjoy la kalo tgk.Aku bagi 3 bintang dari 5.Spe nak bangkang ker...nak tambah ker...komen la kalo brani.

p/s:Jodoh ditemukan melalui 3 cara.Yang pertama melalui syaitan,kamu dan dia berkenalan.Membuat maksiat.Si dia mengandung dan kamu terpksa menikahinya.Yang kedua melalui jin.Kamu sihirkan dye lalu menikahinya.Yang terakhir melalui Allah S.W.T,dari mata turun ke hati...lalu kamu menikahinya.InsyaAllah...jodoh dengan cara ini akan berkekalan dan inilah yang dipanggil Syurga Cinta.Anda yang mana?

Friday, May 29, 2009

En.Mimpi punya lagu...

Share

Tengah merayau-rayau kat blog orang lain kengkonon cari jodoh, aku terjumpa satu blog yang best! Try dengar lagu nie yang diambil dari blog Encik Mimpi.Klik sini untuk ke blog beliau.



Teringat akan masa lalu yang kita lewati
Terasa indah sejuk merasa di dalam sanubari
Walau duka sempat singgah
Hadapi bersama… Bahagia s’lalu dihatiku

Kini hilanglah sudah kisah, tinggal lah kenangan
Saat dia datang menghampirimu dengan segala janji
Berikan sudah semua
Atas nama cintanya, Hapuskan cerita kita

Ingatkah kamu saat kita bersedih
Ingatkah kamu saat kita bahagia
Ingatkah kamu janji bersatu
Demi kasih sayang kita berdua
Menempuh hari esok berdua


Thursday, May 28, 2009

Agenda tersembunyi Facebook!

Share

Korang ada Facebook x? Ha! Meh nak cite sikit...(yang ada Friendster, Myspace, Tagged ker pun boleh bce)

1st skali tahu x spe yang cipta Facebook nie?Ok,nama dye Mark Zuckerberg.Dye nie student Harvard dengan major dalam computer science...ok 2x...xpenting.Fakta yang penting disini,beliau adalah seorang Yahudi.Hmm...xpelik la...sebab Yahudi nie memang terkenal dengan kebijaksanaan dan tipu-muslihat mereka.

Pernahkah anda dengar tentang 5S?Setelah tewas dalam perang Salib,orang kafir mendapati bahawa orang Islam xdapat ditentang melalui pedang.Jadi mereka pun berbincang dan kesimpulan yang didapati hasil perbincangan mereka ialah 5S iaitu Sex, Sport, Screen, yang lain aku xingat.Benda nie aku dengar mse skool agama dulu.Ada seorang alumni yang menyampaikan ceramah tentangnya.Sebelum pindah dulu, aku dengar ianya dah bertambah menjadi 6S iaitu Study.Mungkin sekarang sudah bertambah menjadi 7s...Social? Percaya?...Xpe...xpe...ini hanya spekulasi aku...

Seterusnya apa yang aku sampaikan ini adalah fakta....

Tahukah anda siapa sebenarnya dalang di sebalik Facebook ini?Mari kita sama-sama selusuri fakta-fakta berikut...

CIA telah menggunakan Facebook sejak Disember 2006 untuk merekrut pekerja ke dalam National Clandestine Service(NCS) untuk diserapkan ke dalam 'human intelligent service' seperti CIA ,FBI dan pelbagai lagi agensi perisikan. Ini juga merupakan kali pertama CIA menggunakan social networking untuk mencari pekerja atau ejen baru.



  • anda tidak boleh komen atau menulis pada 'wall' nya kerana tujuannya diwujudkan adalah untuk merekrut pekerja hanya untuk informasi sahaja tetapi anda boleh jadi 'fan' mereka.
Kedua, tahukah anda siapa yang mengeluarkan dana untuk mempromosikan Facebook ini? Pertama sekali ianya ditaja oleh bekas CEO Pay Pal, Peter Thiel sebanyak USD500,000...kemudiannya, ianya sekali lagi ditaja oleh Accel Partners sebanyak USD12.7 million.Dan siapa pula dibelakang Accel Partners ini? Beliau ialah bekas pengerusi National Venture Capital Association.

Ianya semua ada kaitan dengan In-Q-Tel, dan juga Defence Advanced Research Projects Agency (DARPA) dan salah satu projeknya Information Awareness Office

Petikan dari Wikipedia tentang IAO:"the IAO has the stated mission to gather as much information as possible about everyone, in a centralised location, for easy perusal by the United States government, including (though not limited to) internet activity, credit card purchase histories, airline ticket purchases, car rentals, medical records, educational transcripts, driver's licenses, utility bills, tax returns, and any other available data."

Benarkah Facebook merupakan topeng bagi IOA untuk mengumpulkan data? Hmm...sebelum daftar korang ada baca x Term & Condition Facebook?Ok fine!...aku pun xbaca gak...

Petikan dari Facebook Term Of Use:" by posting Member Content to any part of the Web site, you automatically grant, and you represent and warrant that you have the right to grant, to facebook an irrevocable, perpetual, non-exclusive, transferable, fully paid, worldwide license to use, copy, perform, display, reformat, translate, excerpt and distribute such information and content and to prepare derivative works of, or incorpoate into other works, such information and content, and to grant and authorise sublicenses of the foregoing. "

dan yang perenggan yang paling menarik sekali berada dalam Privacy Policy:
" Facebook may also collect information about you from other sources, such as newspapers, blogs, instant messaging services, and other users of the Facebook service through the operation of the service (eg. photo tags) in order to provide you with more useful information and a more personalised experience. By using Facebook, you are consenting to have your personal data transferred to and processed in the United States. "

Huhuhu...ok,apa maksud ayat yang terakhir tue?Hehehe.Sila lihat laman web ini untuk penerangan tentang risiko perkara ini.

Sebagai penutup kepada post kali ini...aku tunjukkan lambang Information Awareness Office dan juga lambang Illuminati untuk korang fikir sendiri siapakah dalang sebenarnya...hehehe...

Lambang Information Awareness Office


Lambang Illuminati


Saturday, May 23, 2009

Andai aku seorang...

Share

Hari nie aku bangun awal...seawal pukul 6 lebih.Awal ker? Awal la tue...biasa pukul 2 petang.Kenapa aku bangun awal hari nie?...Sebab pukul 8.30 a.m aku ada appointment kat Majlis Bandaraya Shah Alam...tentang kerjaya.

Tapi memang hampeh la...aku ingatkan ianya semeriah Karnival Kerjaya di PWTC...yang penuh dengan awek-awek berbagai rupa dan saiz...rupanya hanya ada satu kaunter dan sedikit perbincangan pasal nak kerja di mana, position apa yang nak di apply (mintak jadi CEO boleh x?) dan lain-lain.

Ok, mse aku dengan Montok (bukan nama sebenar) sedang bertanyakan pelbagai soalan kemusykilan kepada akak di kaunter tue...datang la sorang amoi sibuk mengambil gambar kteorg.Dari pelbagai sudut dye ambk gmbr kteorg.

Pastu mse duduk untuk tunggu giliran berjumpa dengan orang Jobstreet...dye ambk gmbr lg...suruh bukak fail kengkonon tengok sijil...pura-pura isi borang...berlakon habis-habisan la.

Dah habis tue...dye suruh kteorg duduk kat meja plak...pura-pura isi borang lagi (berapa banyak borang daa)...pura-pura berbincang...dan banyak lagi kepura-puraan atas nama seni.

Setelah berpuas hati dengan hasil kerjanya...dye meminta contact no. aku dgn Montok.

Soalannya:Adakah aku bakal mencipta karier dalam bidang modelling?Menghiasi kulit-kulit majalah seperti FHM?Menjadi duta untuk jam tangan berjenama Tag Hauer?Dan disenarai kan sebagai 10 Top Bachelor?...

p/s:Aku tahu aku xlayak...sila jangan tinggalkan komen menghina...sekian terima kasih.



Stop Animal Abuse!

Share






Thursday, May 21, 2009

Tag dari Pae

Share

Anugerah dari Pae


1.Copy badge "2009 Cute's Blogger Award" untuk diletakkan di blog anda

2.Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda

  • Aku xtahu nama penuh dye...aku panggil Pae jer...
  • Setiap kali aku bce post dye...mesti pasal putus cinta...bpe kali agaknya dye putus ek
  • Dye cakap suka coklat...tapi xpernah plak nmpk kat Charlie Chocolate Factory
  • Slalu komen dalam blog aku...rsenya dye tengah cuti sem xpun mengganggur macam aku gak
3.Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya
  • Aku xsuka kne tag
  • Aku suka kereta
  • Aku takut tikus
  • Aku suka minum Neslo Ais
  • Aku suka orang yang mendengar cakap
  • Aku suka kaco orang
  • Aku suka kutuk orang
  • Aku suka orang ambk gambar aku
  • Aku suka tengok perempuan
  • Perempuan xsuka tengok aku
4.Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog
  • Shamil
  • Tikah
  • Nisa
  • Yati
  • Akma
  • Apek


Tag dari Mozek

Share

Dah lama sebenarnya si Mozek nie tag tapi 'bercinta' betul aku nak buatnya...

1. What is the most important thing in your life?

Money

2. What is the last thing that you bought with your own money?

Teh Tarik

3. Where do you wish to get married?

I don't care...its up to my partner

4. How old do you think you will be permanently owned by your love?

Until one of us die or break off

5. Are you in love?

It's ancient...right now I'm in commitment

6. Where was the last restaurant you had dinner?

Khulafa Seksy.7...while watching MU beats the Arsenal

7. Name the latest book that you bought?

I don't remember...does comics count?

8. What is your full name?

Mohd Fakhrurazi B. Jamaludin

9. Do you prefer your mother or father

Depend on situation...win-win situation

10. Name a person that you really wish to meet in real life for the first time.

I don't really want to meet anyone...

11. Christina or Britney?

Britney

12. Do you do your own laundry?

Hmm...my washing machine does

13. The most exciting place you want to go?

I don't care as long as i can go with my friend

14. Hugs or kisses?

With who?

15. Point out 5 things about the person who tagged you.

  • Tersangat la poyo
  • Pendek
  • Kuat bodek
  • Kaki pompuan
  • Ada bakat memimpin (senang menerima rasuah)

16. 3 things I am passionate about

  • Cars
  • Money
  • Girls

17. 3 things I say too often

  • Hahaha
  • Huhuhu
  • Hehehe

18. Book I’ve read recently

Panduan Solat Jenazah (tetiba syok plak layan gambar-gambar dalam tue)

19. 8 songs I could listen to over and over again

Banyak sangat...xcukup ruangan nie...perlukan 15.4Gb

20. 3 things I learned last year

  • The fact that pompuan ada 2 perangai yang berbeza
  • Cara-cara pembelian kereta
  • Apa rasanya pada kelajuan 200 km/j

21. 8 people to tag

Sukahati korang la nak buat ker x...2-3 kali gak la benda nie masuk draft sebelum aku publish...
  • Ervina
  • Najlaa
  • Annie
  • Pae
  • Iyllienaz
  • Emir
  • Hanim
  • Kimie
  • Naqqib
Eh...lebih la...ahh xpe...layan~

Wednesday, May 20, 2009

Kerja...Oh!...Kerja...

Share


Lepas jer smbhyg subuh....aku terus bukak internet.Owh! lupa nak bgtahu...hari nie aku ada interview kat Ampang.So,aku study la sikit pasal cara-cara nak jawab interview.Malam semalamnya sebelum tido aku dah bce tapi pagi nie bce lagi...refresh memory.Tempat yang aku dapat interview nie merupakan sebuah consultant construction.

Aku memang xde latar-belakang construction...so memang zero la knowledge aku.Aku study la apa yang mechanical engineer punya keje kat construction.Interview aku pukul 10 tapi pukul 7 aku dah keluar rumah...takut lambat...dan memang malangnya hari tue...jem yang agak luar biasa kat Kg.Jawa nak menghala ke Connaught Bridge.Ada la dekat 30 minit gak stuck kat situ.

Pastu masuk jer Kesas trus pecut 140km/j...mse on the way tue...examiner aku plak mesej cakap dye xdapat lagi hardcover FYP yang aku pos kat dye...arghh! aku dah serabut...

Disebabkan aku xtahu tempat interview tue...dan aku kurang mahir gak jalan-jalan KL...aku pinjam la GPS bapak aku.Sungguh not realiable GPS itu.Lagi skali aku terperangkap dalam jem menghala ke terowong SMART.Waktu tue jam dah pukul 9.38...dengan kelajuan relatif 10-20 km/j...memang aku dah cuak gle b*bi mse tue.Akhirnya, tepat-tepat pukul 10 gak aku smpi.

Smpi jer kat ofis tue...ada sorang akak yang jaga kaunter depan bagi borang suruh isi...pastu akak tue panggil aku masuk.Dalam bilik tue...ada sorang lelaki...lingkungan umur 50 keatas...aku masuk & bagi salam.

"Nie mana sijil-sijil awak nie?" soal lelaki tue dengan nada serius...

"Err...nie ada sye bawak...encik nak sijil ker salinan sijil?" dengan takut-takutnya aku menjawab.

"Lenkali datang interview...kepilkan skali salinan sijil yer...ok,kamu nie nak apply jawatan apa nie?"...

"Mechanical engineer"

"Ok...bgtau sye...apa tue mekanikal"

bla...bla...aku pun goreng la secukup rasa...memang hangus la....pastu dye agak berpuas hati dengan jawapan aku...

Seterusnya dye tanya "Ok...apa yang mechanical engineers buat dalam construction?"

"Ok...dalam cosntruction...mechanical engineer lebih kepada bulding service dimana kitaorang design layout & building requirement...pastu kteorang gak mengawasi operation dalam construction tersebut and last one...segala yang berkaitan dengan HVAC system"

Mse nie muka dye dah berubah...

"Hmm...ok...bgtahu sye...air-cond ada berapa types?" simple jer soalan dye...

Mse nie aku dah agak berpeluh dingin...hahaha...aku xingat pun ada pernah belajar ker x...memang kosong la otak aku waktu tue...yang aku ingat cuma single-unit aircond tue pun sebab biasa pakai kat rumah...yang kat pasaraya tue aku xtahu nama dye...lagi la plak berapa jenis yang ada kat dunia nie.Nak goreng pun takut salah...so jalan terbaik ialah bersikap jujur sambil tersenyum.

Seterusnya dye tanya lagi beberapa soalan tapi aku dah xingat sebab otak aku dah masuk safe-mode bagi mengelakkan OS crash....(semua soalan dye aku xdapat jawab)

Soalan terakhir yang aku ingat sebelum kuar "Nie gaji nak berapa?"

Dan hasilnya...satu hari nie aku tido jer...penat yang xterkata dari segi mental & fizikal...

p/s:Duit minyak + Duit tol untuk sebulan jer RM720...berbaloi ker kalo dapat?

Monday, May 18, 2009

'Bini' gua tue bai...

Share

Amaran:Post kali nie mengandungi kata-kata nista yang melampau banyaknya...

Memang b*bi la ko...apahal langgar keta gua.Lu macam xsempat-sempat jer nak kuar.Kim*k la lu.Gua tau la keta lu Honda...gua Proton jer...tapi xyh la langgar keta gua.Lu orang tau la kan keta Proton cmne?...Nasib baik la gua punya skill dah iras-iras Jeremy Clarkson...

Gua sedih betul la...punya la gua jaga keta gua...tiap-tiap kali kotor jer gua basuh.Kucing nak lepak-lepak atas keta gua pun gua halau.Nie plak lu sedap-sedap jer langgar keta gua.Secebis calar di keta gua...sme macam retaknya hati gua.Lu bikin gua panasss la mat...

Nasib baik muka lu ganas.Nasib baik gak gua nie jenis penyabar.Kalo x...mau gua hentak lu....xkisah la kalo lpas tue pun gua kne hentak balik.Haihs~ lu memang shial la mat...

Sekarang nie hati gua terluka.'Bini' gua tue lu langgar.Nasib baik calar sikit jer...kalo x memang gua 'claim' bumper R3 la.Siap spoiler.Xpela...gua malas la nak cite lebih-lebih...kang lu orang anggap gua emo lak...x...gua xemo...gua rock beb!

Haihs~ kalo gua cite lebih-lebih pun gua panas.Gua xtahu nak lepas kat spe...xkan nak tumbuk dinding...sakit la tangan gua.Xpela...gua maafkan jer la lu.Kira halal la.Semoga gua berjaya dapat keje...boleh cepat-cepat gua tambah bodykit.

p/s:Xde gmbr...hati sakit kalo tengok tempat yang calar tue.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP