Showing posts with label Selamat Tahun Baru Cina. Show all posts
Showing posts with label Selamat Tahun Baru Cina. Show all posts

Tuesday, February 1, 2011

Selamat Tahun Baru Cina!

Share

Hari ini rakan-rakan cina di kilang aku dah mulai cuti.Yang Melayu dan India pun tumpang sekaki mintak cuti sekali.Ofis pun jadi lengang macam takde orang kerja semua dah jadi zombie.

Maka kerja aku hari ini hanyalah berjalan-jalan sambil makan limau dan mintak angpau.Cuma bawak sekeping drawing dan sebatang pen untuk lakonan.

Akhirnya kerja lakonan untuk hari ini tamat juga bila jam tunjuk pukul 6.Terus kemas-kemas meja dan limau lebih untuk dibawa pulang sebagai bekalan dalam perjalanan.Tinggal esok saja satu hari lagi sebelum cuti tapi yakin esok kerja mesti jadi macam cilaka boleh mengulor sesukahati sebab bos takde tinggal kerani dua tiga orang.

Lepas punch card nampak bos aku dekat depan pintu ofis.Terus pergi dekat dia untuk salam-salam dan ucap 'Selamat Tahun Baru Cina'.

Sekali dia cakap....."Esok I kerja lagi la"

Aku terus down!




Nasib baik esok nak makan Lobster.Best! Best!


Sunday, February 14, 2010

Rambut sama hitam,mata tak sama sepet.

Share

Pagi raya kali nie tak macam pagi raya tahun-tahun sudah.

Breakfast pun makan mee bandung jer.Takde ketupat rendang.

Tak meriah langsung.

Pukul 8.15 pegi masjid nak sembahyang raya batang hidung imam pun tak nampak.Teruk sangat ker sekularisme di Malaysia nie sampai sembahyang raya pun dah takde orang?

Tapi apa pun...

'Selamat Tahun Baru Cina'

...aku ucapkan kepada semua bangsa cina tak kira apa agama.













p/s:Mercun lebih takde ker?


  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP