Sunday, October 25, 2009

Senarai 10 kereta paling buruk di Malaysia

Share

Seiring dengan perederan zaman,rekaan kereta masa kini semakin pelik.Ada yang bentuk macam muka alien,macam akuarium,macam motor (pejadahnya?baik beli motor) dan tak kurang juga yang bentuk macam hidung babi...oink! oink! (tindakan refleks...asal sebut babi jer mesti nak buat bunyi nie)

Orang kata cantik itu terletak pada mata si pemerhati,tapi aku kata,kalo dah buruk tue...buruk la jugak.Orang kata cantik itu subjektif,tapi aku kata buruk itu objektif.

Disini aku senaraikan 10 rekabentuk kereta paling buruk di Malaysia yang aku pernah nampak.

1.Hyundai Atos
Kereta ini direka untuk golongan gay di Korea.Popularitinya semakin meningkat sejajar dengan peningkatan seks luar tabii dan pondan-pondan yang berkeliaran di belakang lorong.


2.Toyota Vios

Toyota begitu prihatin dengan masalah kepupusan dugong sehinggakan mereka mengabdikan bentuk dugong itu sendiri dalam rekaan kereta mereka.Apa masalahnya mereka ini?


3.Fiat MultiplaSuatu hari, itik yang dibela oleh CEO Fiat telah mati secara mengejut.Bagi mengenang jasa itik tersebut,sebuah kereta telah direka berdasarkan bentuk itik itu sendiri.Nama kereta pun mengambil sempena nama itik tersebut iaitu ‘Multipla’.


4.Naza ForzaKereta ini diakui sebagai kereta paling jimat minyak dalam kelasnya.Ini kerana bentuknya yang buruk menyebabkan pemiliknya lebih rela naik bas dari memandunya dikhalayak ramai.Kereta ini hanya dipandu waktu kecemasan sahaja.Itu pun dengan memakai topeng atau beg kertas dimuka.



5.Proton Juara

Di Mitsubishi,mereka bukan saja membuat kereta tetapi juga peti sejuk.Tak caya cuba search.Bagi menjimatkan kos,department buat peti sejuk dan kereta kena kongsi.Entah cmne,suatu hari drawing tertukar diantara peti sejuk dan kereta.Setelah siap,barulah mereka perasan yang mereka tersilap.Lalu model peti sejuk tambah tayar ini disuruhnya Proton jual dengan harapan orang Malaysia akan buat kesilapan sama seperti yang mereka lakukan yakni tertukar peti sejuk dengan kereta.



6.Hyundai Accent

Salah satu kereta yang buruk tapi banyak terdapat dijalan raya.Saya rasa pemiliknya mesti dah fed-up dengan kereta Proton tapi tak mampu nak beli kereta jepun atau eropah.Dah la kuat makan minyak.Pastu Hyundai keluarkan model yang agak sport iaitu Accent RS tapi hasilnya umpama bagi beruk pakai baju.



7.SsangYong Stavic

Apabila rekaan kereta diabaikan dan praktikal lebih diutamakan,inilah yang terjadi.Walaupun Stavic ini antara yang terbesar dalam kelas MPV tapi bentuknya yang agak pelik lagi buruk menyebabkan ianya tidak menjadi pilihan ramai.Lihatlah bentuk belakangnya.



8.SSangYong Actyon

Masalah resdung di Korea semakin meningkat ke sehingga angka yang membimbangkan.Lalu SsangYong mengambil inisiatif dengan mereka kereta yang dijamin mampu mengubat masalah resdung.Direka berdasarkan lubang hidung yang kena resdung dibahagian hadapan,SsangYong mendakwa kereta itu boleh menyedut angin lalu membantu pemandu dan penumpang kereta bernafas semula.



9.Renault Kangoo

Renault dengan Fiat tengah lawan sape dapat hasilkan keta paling buruk.Maka terciptalah Kangoo bagi melawan Multipla.



10.Nissan GTR

Ok yang nie tak buruk tapi saya dengki sape yang pakai maka mesti masuk dalam senarai ini juga.






Saturday, October 24, 2009

Aku sedang bahagia Pt.2

Share

Dengar lagu ini sambil fikirkan tentang orang yang anda sayang atau pernah sayang.Bagaimana?



Friday, October 23, 2009

Aku sedang bahagia Pt.1

Share

Baru beberapa jam yang lepas aku membelah angin pada kelajuan konstan 140 km/j di atas lebuhraya Utara-Selatan.

Dan kini aku berada didalam bilik sempit yang memuatkan 4 orang dengan pengudaraan yang kurang baik dan suhu yang agak panas.

Tapi aku bahagia...

Sebab aku ada internet.Huhuhu.

p/s:Sedang cuba 'hack' sistem kat Flex agar bulan nie gaji aku cecah 4 ribu.






Tuesday, October 13, 2009

Entri emo sye yang kedua!

Share

Nie entri emo sye yang kedua selepas kereta sye kena langgar dengan Honda Civic bodo kaler merah plat B*******...sye sedang emo...

Kadang-kadang...kita akan jadi emo.Tak kira lelaki mahupun wanita.Tapi wanita tahap emo dye lebih lagi kerana adanya waktu tertentu yang hormon mereka tidak stabil.Ceh...penerangan panjang lebar...padahal nak cakap aku tengah emo jer.

Aku emo bila ada orang kurang ajar.Atau marah tak tentu pasal.Tapi aku jarang emo kalo mulut dye macam belacan.Aku takde hal beb nak kutuk-kutuk...keji-keji...tapi aku panas plak kalo kurang ajar atau marah tak tentu pasal.Tak kisah la ko datang bulan ker...darah haid ko satu baldi ker...eh...kantoi emo kat pompuan...keh keh (btul ker emo nie?...bleh gelak 2x lagi)

Takpe...diulangi...sye memang sedang emo sekarang ini dengan kaum wanita...bukan semua tapi hanya orang tertentu.Spe terasa pegi mampus! Kan Khai kan? (owh...lupa nak bgtahu...Khai kawan baru sye yang selalu emo padahal xdatang bulan pun).

Sebelum apa-apa terjadi...elokla sye sign-out dan pulangkan broadband kawan sye yang sye curik sewaktu dye tido.Sabo Razi...sabo~

p/s:Kimie...keta lu amacam?...Ble nak ajak race? (buat gaya emo ala-ala Shamsul dalam KL Drift)

Sunday, October 11, 2009

Perpisahan Terasing

Share

Aku buntu dalam kegelapan malam.Nun di luar suara-suara sumbang berbual dalam bahasa luar yang aku tidak fahami.Mengapa mesti aku yang jadi mangsa kebosanan ini?

Bukan aku bosan kerana terkurung.Bukan juga aku bosan kerana meyendiri.Aku pun tidak pasti kenapa tapi yang aku yakin bahawa aku rasa kekosongan dalam diri.

Lalu aku cuba lari,mungkin pergi menonton,mungkin pegi bersiar,mungkin...mungkin.

Tapi aku tetap begitu.Pura-pura senyum di waktu begini memang menyakitkan.Aku hipokrit!

Selera aku hilang.Nafsu aku pudar.Semua yang kulakukan serba tidak kena.

Aku rasa ingin lari.Lari jauh dari sini.Pergi ke suatu tempat yang sunyi.Pantai mungkin.

Mungkin aku semakin menjauhiNya dalam tidak kusedari.Kewajipan sebagai hamba tidak kusempurnakan dengan elok walaupun aku turuti.

Sebuah cinta setia menjadi peneman.Bimbang dengan keadaan aku.Tapi ianya tak dapat membantu kerana bukan salahnya aku begini.

Lama aku memikir.Jauh aku termenung.Semakin kusut fikiran walaupun sebenarnya kosong didalam bayangan.

Beginilah hujung minggu aku DISINI!

p/s:Aku pilih tajuk tue sebab mse taip entri nie aku tengah dengar lagu tue.

Sunday, October 4, 2009

A new things to learn, A new experiences to gain...

Share

Berhijrah ke negeri orang banyak mengajar aku tentang sesuatu yang baru baik dari segi budaya,masakan dan pemahaman mereka.Baru-baru ini aku telah berhijrah ke Johor.Memang sesuatu pengalaman yang tidak dapat aku lupakan kerana walaupun baru hampir sebulan,banyak perkara aku telah pelajari.Disini ingin aku senaraikan beberapa perkara yang aku baru tahu yang mungkin anda tidak tahu maka ingin aku kongsikan agar jadi panduan dan pedoman bersama.


  • Bangladesh adalah sebuah negara yang paling banyak rakyatnya berhijrah ke Malaysia.Di kilang itu,aku banyak berinteraksi dan bekerjasama dengan orang bangla yang semuanya mempunyai nama yang sama iaitu 'Baaya'.Mse aku mula-mula masuk kilang tue,aku slalu tengok engineer aku marah-marah bangla.Aku agak simpati jugak la sebab bangla tue macam baik jer.Kalo jumpa pun tegur aku dengan mesra.Rupanya orang bangla nie,ada satu jenis perangai yang tersendiri.Kalo aku suruh buat keje,nanti dye mesti nak ikut kepala dye jer.So sejak mengetahui perkara itu,aku terus mempunyai split personaliti sewaktu masa bekerja dan di luar waktu bekerja dimana aku akan mesra dengan mereka di luar waktu kerja tapi akan jadi garang pada waktu kerja.

  • Setiap kali aku balik keje,mesti aku tengok akan ada kereta-kereta yang siap menunggu di pintu masuk asrama.Pastu akan muncul la perempuan-perempuan terutama berbangsa Indon yang memakai pakaian ketat macam sarung cempedak lalu segera menaiki kereta itu.Fikiran naif aku seirng tertanya-tanya, ramai sangat ke yang kahwin dengan Indon?Rupanya perempuan-perempuan di kilang itu adalah sangat senang untuk diajak 'bermain'.Jadi kawan-kawan,sila doakan aku agar tidak kena 'Aids'...keh keh.Takdela, aku masih teruna yang suci...

    Sedang meng'usha' awek-awek baru pulang keje sambil ber'swiit-swiit' macam mat rempit

  • Untuk korang survive dalam environment kilang yang kejam itu,korang kena jadi talam dua muka,selfish dan lain-lain sifat mazmumah.Kilang itu umpama sebuah hutan yang akan membaham yang lemah.Jadi teknik penyamaran diperlukan sebagai salah satu langkah mempertahankan diri.Teknik penyamaran itu ialah korang perlu berpura-pura baik dengan setiap pihak yang korang akan bekerjasama terutama pihak atasan agar tidak dapat Skim Berhenti Sukarela.

  • Selain teknik penyamaran,teknik berpura-pura juga sangat penting kepada mereka yang gemar meng'ulor'.Jadi jangan la segan silu untuk membawa pita ukur,sekeping kertas dan sebatang pen jika ingin pergi minum di kantin.Pastikan juga anda tidak mengajak bos anda sekali.

  • Jangan sesekali tunjukkan yang anda boleh buat keje pada pihak yang tiada kena mengena dengan anda.Ini kerana sekali mereka tahu anda boleh buat keje tersebut,maka selamanya anda akan buat.

  • Siapa yang kata keje engineer hidup mewah?Dah la keje susah,gaji rendah.Jadi kepada adik-adik yang ingin mengambil jurusan kejuruteraan,sila la berubah fikiran.Baik adik-adik jadi cikgu atau pun mat rempit.

  • Suatu petang di bulan Ramadhan,terlihat la aku akan segerombolan wanita tak tahu apa bangsa sedang merayau-rayau di tepi parit depan asrama.Kelihatan seperti mereka memetik sesuatu.Lalu salah seorang rakan aku memberitahu bahawa mereka sedang mengutip kangkung untuk dijadikan masakan.Fakta yang paling menariknya ialah,sebesar-besar parit tue,takde seekor biawak pun.Jadi lauk juga kah? Keh keh...

Suasana di asrama pada waktu malam.Kebanyakan bangla dan indon telah dihalau dari lokasi bagi mendapatkan 'shoot' waktu malam yang menarik.

  • Kos sara hidup di JB sangat tinggi.Ini semua gara-gara kebanjiran rakyat Singapura yang kaya-raya datang ke JB untuk membeli belah menyebabkan inflasi tidak menjadi sifar lalu harga barang naik mendadak sehingga lagi mahal dari KL.Apakejadahnya semua ini?

  • Purata setiap hari aku akan berjalan kaki lebih dari 10 km.Ini termasuklah perjalanan pegi balik dari asrama ke kilang,berjalan-jalan di line production sambil cuci mata,berjalan-jalan nak pegi tempat meng'ulor',dan perjalanan 7-8 kali ke tandas untuk check rambut.

  • Jika anda berkunjung ke JB,sila sentiasa ingat di dalam otak bahawa parking di City Square JB sangat mahal.Hari tue aku kne sampai Rm8.Parking kat OU pun paling mahal aku kne Rm4.

  • Gelang Patah adalah pekan koboi yang dinaiktaraf kerana ada stesen minyak Petronas.

  • Pemandu di JB lagi kurang ajar dari pemandu di Kuala Perlis tapi dalam cara yang lebih berpelajaran.Maaf jika anda orang JB,ini hanya pandangan ikhlas dari sye.Tak suka pegi mampus!

  • Pepijat adalah haiwan eksotik yang mampu bagi korang 'love bite' malah lagi gatal dari nyamuk.

Tetiba aku ternampak ada muka bangla sebijik macam muka member aku.Komen korang?



Saturday, September 12, 2009

Selamat Hari Raya...

Share

Di hari raya...terkenang daku kepada sidia...lalala~ (sila sambung sendiri...jadahnya nak aku nyanyi sampai habis)

Hai kengkawan.Bertemu kembali kapan kita setelah lama aku pergi membawa diri.Uik,apsl ada kapan-kapan nie...dah mcm indon...pengaruh rakan sebaya

Ok...skrg nie dah dekat sebulan aku training kat JB.Aku dah mula biasa dengan persekitarannya,orang-orangnya dan kawan-kawannya.

Raya pun dah dekat...jadi aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua rakan-rakan yang sudi membaca blog ini.

Disini juga ingin diberitahu...aku takkan balik untuk raya kali ini...raya ke-3 aku dah start keje.Bos suruh cuti pun aku xnk.Keh keh...

Tapi aku akan balik pada 1hb.Jadi sila buat tempahan awal yer jika nak ajak dating,lepak or nak jemput aku rumah terbuka.

Ok 2x dah 2x....cina CC nie dah bising...chiow.

p/s:Nanti balik aku citekan sikit pengalaman-pengalaman manis,pahit dan juga 'stim'...hihihi...

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP