Tuesday, March 30, 2010

Mitos tentang lelaki

Share

2,3 hari nie aku rasa sangat malas nak update blog.Tambah kukuhkan pendirian aku dengan kelajuan internet yang lembab celah mana high speed broadband.

Dalam sebulan dua,pompuan memang akan datang haid dimana masa tue kau nak pegi lepak dengan kawan dekat mapley tak bagitahu pun boleh kena marah.

Tapi lelaki pun ada masa masa yang dia akan mengalami gangguan emosi...takdela disertai dengan keluar darah haid.

2,3 hari nie jugak aku rasa emosi terganggu.Rasa malas nak jawab komen.Rasa malas nak bagi komen.Rasa nak romen jer.

Ada bila tue,bukak blog siapa entah...aku baca sikit...pastu tetiba aku rasa 'eh apa fuck sangat cite dia nie?'.

Adakah samada cite dia memang fuck atau waktu itu aku yang fucked up?

Maka eksperimen ini diteruskan hari berikutnya dimana aku punya emosi tip-top.












Ok cite dia memang fcuk!













Lelaki ada gangguan emosi tanpa sebab...itu MITOS!



p/s:Baru sedar yang aku duduk Klang.High speed broadband (HSBB) tak sampai sini lagi.Bajet aku duduk TTDI.

Saturday, March 27, 2010

Review : Evolusi KL Drift 2

Share


Sinopsis:

Sambungan dari Evolusi KL Drift,Zack (Shamsul Yusuf) yang dulunya pelumba haram kini telah pun menjadi pelumba drift profesional.Namun begitu terdapat sedikit konflik gay diantara Zack dan Sham (Farid Kamil).

Sham yang cacat sebab selamatkan Zack merasa rendah diri sebab takde awek nak mengorat dia walaupun muka hensem.Awek awek kata,baik aku ngorat Razi.

Dalam pada masa yang sama,Joe (Aaron Aziz) dan Ery (Sam) telah pun meluaskan bisnes dadah mereka ke peringkat KL...diorang kata tahun depan nak join pameran makanan Halal pulak.

Namun begitu,dendam Joe masih tak habis terhadap Zack.Ery pun dendam gak sebab kawan dia masuk penjara.Ekeleh,kecoh la Ery...bukan kau yang masuk penjara pun.

Joe cuba merogol Zack tapi tak berjaya maka dia cuba perangkap Zack dengan letak dadah dekat bengkel Zack.

Zack pun cuak la.Dah la tak pernah hisap dadah...hisap dada jer...maka dia pun lari.

Kamarul (Remy Ishak) ialah anggota polis yang menyiasat kes liwat Anwar Ibrahim dan bisnes dadah Joe tapi dalam cite nie dia siasat Joe jer la...cuba untuk membantu Zack dengan syarat kasitahu rahsia Joe.

Zack pun repot rahsia Joe yang ada tahi lalat dekat punggung.

Dalam pada masa yang sama juga,Zack jatuh cinta dengan Alya (Scha).Tapi hubungan normal mereka mendapat tentangan dari Sham.Sham mahukan hubungan luar tabii mereka masih berjalan.

So dapatkah Zack kembali ke pangkal jalan?Adakah Joe akan tutup bisnes dadah dan jual burger saja?Jawapannya boleh diketahui dengan menonton cerita ini.

......................................................................................................

Review:

Bagi aku sekuel dia nie lebih baik dari cerita yang sebelumnya.Tapi kelemahan cerita nie masih sama,hero dia.Eh tahu la cerita kau,pengarah kau,hero pun nak letak muka kau...ah benci gila.Dah la poyo,budget best dan tutt...tutt...

Ok sori...emo jap.

Dari segi jalan cerita pun lebih baik dari yang sebelumnya.Tapi cite nie memang cite aksi tulen dimana babak babak percintaan pun akan buat kau orang tergelak.Dah la suara Scha tue besar.Geli pulak aku dengar.Dah macam bapok.Eee...

Sinematografi pun makin elok.Kalau dulu,aku rse pening tengok kamera dia.Tahu la konon laju takyah la kamera pun nak bergegar kaw kaw tapi kali nie dah makin elok.Kalau tak caya pegi tengok.

Yang buat best cite nie ialah orang jahat dia.Eh stylo gila orang jahat dia sampai aku pun rasa nak jadi jahat.Macam biasa,Sam memang pandai berlakon.Aaron Aziz pun.Dah la muka iras-iras aku...cuma aku tak tegap jer.

Aksi kejar mengejar,teknik drift dan kereta yang stylo memang tarikan utama cerita nie.Kalau setakat nak tengok muka Shamsul tue baik aku tengok hindustan part menyanyi dan menari...3 jam pun tak kisah.

Penataan muzik ok.Kena la dengan babak.Takkan babak kejar mengejar nak pasang lagu poco-poco pulak kan?

Tapi aku tak puas hati dengan Sam.Apsal kau pegi belasah Scha?Apsal kau tak rogol?Kau memang gay la.Kalau aku yang jadi jahat mesti aku dah rogol Scha.Hahaha.Boleh ambik aku berlakon tak?

Antara kereta yang ada Nissan Fairlady,Mazda RX7,Nissan Skyline R34,Honda Integra,Toyota Supra,Toyota Celica,Toyota Ke70,BMW E46 dan Kancil.Ok fine,Kancil cuma watak picisan.Sekadar parking tepi jalan masa diorang tengah lumba.

Apapun...tahniah Shamsul atas percubaan berani anda.Next time kau jadi pengarah jer...takyah berlakon.

So aku bagi 3 bintang untuk filem ini dari 5 bintang penuh.

Wednesday, March 24, 2010

Cerita hantu Bukit Melawati

Share

Penceritaan dimulakan dengan hujan lebat dan efek kilat sabung menyabung.Babak fokus pada watak utama diberi nama Razi sedang menghubungi rakan serumpun beraliran Jawa diberi nama Puyat.

"'Jom lepak Tanjung Harapan'" tanya Razi

"Ok!" ringkas dan padat jawapan Puyat.

Hujan tetap lebat sama macam bohong Gento.Watak utama yang iras-iras Iqram Dinzly terus start kereta tak peduli hujan dan kilat.

Singgah sebentar di rumah watak picisan diberi nama Habib.Memang jadi trend cerita Melayu sekarang nie untuk ambik pelakon luar negara tapi yang ini special punya India mari.

Kereta Neo melunjur laju membelah air sambil diperhatikan bapak Habib yang baru pulang surau sembahyang Isyak.Mengeleng kepala beliau melihat tingkah laku anaknya yang semakin liar keluar malam.

Tiba di perkarangan rumah Puyat kira-kira 20 minit kemudian tapi hujan tetap tak berenti seolah-olah menghalang kami dari melepak.

Razi keluar kereta,menjilat sedikit jari telunjuknya lalu diacukan ke langit.

"Hmm...takleh lepak Tanjung...hujan menuju ke sana" ucap beliau setelah menilik hujan.

Kereta dipandu secara berhati-hati oleh Razi pada kelajuan 140 km/j.Sedar-sedar jer dah sampai pekan Kuala Selangor.

Dari kejauhan nampak cahaya terang menyuluh ke langit.Lalu Habib segera menerangkan yang bahawa itu adalah cahaya lampu dari rumah api.Lagaknya seperti pemandu pelancong.

Selang beberapa minit kemudian dengan jelas kelihatan cahaya lampu itu berasal dari sebuah spotlight yang diletakkan di depan funfair.Habib tunduk malu tanda kemaluan.



Ini baru rumah api...



Secara perlahan kenangan semasa bersekolah di Kuala Selangor terbayang-bayang.Masing-masing tunjuk dekat situ la cyber cafe buat main Half-Life,tempat beli majalah Galaxy kalau sangap,tempat nyorok kalau balik taknak sembahyang jumaat dan juga tempat kantoi dengan warden masa 'fly'.

Seterusnya kami bertiga menuju ke arah Bukit Melawati.

Masuk jer simpang pertama semua terdiam.Cilaka betul seram nak mampus jalan ke Bukit Melawati waktu malam.

Terus teringat tempat-tempat seram di Bukit Melawati macam batu pancung tempat orang kena pancung kepala,pastu ada makam,ada lagenda anak dara ntah hapa-hapa lagi.



Batu nie kalau besar besar sikit aku ingat dah macam dekat Stonehedge la



Dalam otak dah macam-macam terbayang.Nie camne kalau tetiba ada pocong melintas depan kereta? Camne kalau tetiba pontianak sergah dari tepi?

Mulut Habib dah kumat-kamit.Tangan aku masih kejab memegang stereng.Dalam hati dah fikir nie kalau ada awek cun bogel mintak tumpang memang aku langgar jer.

Nak usha Puyat yang duduk belakang sorang-sorang melalui cermin pandang belakang tapi otak automatik terfikir Puyat punya muka dah berubah jadi seram.Cancel.

Jalan di Bukit Melawati nie memang sempit.Muat satu kereta jer.Pastu bahu jalan dia lereng bukit.Kalau salah sikit memang cakap bye bye dekat dunia.Tambah efek seram,dekat tepi tepi jalan dia ada banyak gila pokok besar pastu siap ada ranting ranting yang terjulur sebijik macam pokok yang pontianak selalu port kalau nak takutkan budak balik mengaji.

Masing masing dah diam jer.Pastu tiba-tiba ada bunyi ranting jatuh atas bumbung kereta.

"Apa tue?" Puyat bersuara.

Terus hipotesis bunyi ranting tadi cancel sebab mulut cabul Puyat.Aku dah pejam pejam mata takut nampak apa-apa.Habib duduk sebelah dah sibuk punggah dashboard sebab aku kata dalam tue ada Yasin.Puyat tak tahu buat apa sebab duduk belakang.

Sampai dekat satu lereng bukit,nampak la ada 2 kereta tengah parking layan pemandangan.Terus semua melepaskan nafas tanda kelegaan pastu gelak gelak kutuk hantu Bukit Melawati kena kerja malam tue dekat rumah hantu fun-fair Kuala Selangor.











Projek seterusnya nak ajak Apek dan Ajib pergi sekali.Dalam kereta standby kayu 2,3 batang,surah Yasin dan juga Iqra'.Tak lupa juga kaset nasyid Ustaz Akil Hayy sebagai senjata.


Tetiba terjumpa gambar senior aku masa sekolah dekat Kuala Selangor.


Friday, March 19, 2010

Review : Jalang

Share

Niat dihati nak update blog pasal benda lain tapi gila terkutuk movie nie sampai aku tak tahan nak kutuk gak movie nie dekat blog aku.

Gila sampah cite JALANG nie.

Pelakon pompuan dia aku tak kenal siapa,muka ala-ala anak mami tapi barang 'baekk!'

Gambar curi dari Majalah Betikonline.

Pelakon lelaki dia ada gak yang aku kenal macam Faizal Husein,Kusdiwanita (wakaka...macam salah jer eja nama dia)

Cerita dimulakan dengan nasihat tapi dipertengahan penuh dengan aksi-aksi lelaki tua mengorat perempuan muda,menjamah tubuh bergetah dan berbagai-bagai ungkapan lucah yang malu aku nak sebut.Alahai~

Pastu ada scene pergaduhan slow-motion kengkonon pergerakannya terlampau laju padahal bukak silat orang kahwin jer.

Banyak juga scene-scene yang menampilkan buah dada sebagai pelakon utama.Siapa la pengarah dia nie?

Scene sedih jadi scene stim sebab heroin nangis-nangis pakai singlet juga menampilkan buah dada sebagai tunggak utama.

Sinematografi memang terbaik sebab nak tunjuk gambar Kusdiwanita tapi posisi parking baik sebelah buah dada heroin

Ada jugak scene keinsafan tapi hero asyik pandang bahagian dada jer.Nak tambah insaf lagi guna lagu Raihan sebagai latar belakang.




Pendek kata,cite nie memang antara sampah di pc aku...kejap lagi delete.









p/s:Tapi yang peliknya...aku tengok cite nie sampai habis...wakakaka

Saturday, March 13, 2010

Cerita Hantu 1Malaysia.

Share

Malam itu aku,Ah Meng dan juga Raju baru balik dari main badminton di dewan sekolah.Setelah membersihkan diri,kami duduk berkumpul di dorm sambil menunggu aku memanaskan air dan membancuh Nescafe.Memang itulah aktiviti kami setiap hujung minggu jika tidak pulang ke kampung halaman.

Kami bertiga merupakan pelajar tingkatan 5 sebuah sekolah asrama di Kuala Selangor.Walaupun kami bertiga berbeza bangsa,agama dan warna kulit,kami mampu membawa semangat 1Malaysia tanpa perlu mencuri nama tuhan agama lain.

Sambil menghirup Nescafe,Raju bersuara...

"Malam-malam begini kalau kita cerita hantu syok juga kan?"

"Hish kau nie Raju.Takutlah saya" bidas Ah Meng.

"Ala kau nie penakut sangatlah Ah Meng.Jom lah kita cerita hantu.Syok juga sambil minum Nescafe" kata aku.

"Ok! Ok!...kau lah cerita dulu Raju" tambah Ah Meng dengan muka tidak rela.

Cerita 1

Hujan lebat ditambah lagi dengan petir sabung menyabung membuatkan malam itu kebanyakan pelajar tidur awal.

Hussin juga tidak banyak pilihan apabila lampu dormnya telah dimatikan seawal jam 11 malam.
Belum sampai 10 minit lampu dipadamkan,Hussin telah lena diulit mimpi indah.

Masa terus berlalu.Dari jam 12 menganjak ke jam 1 dan seterusnya...

Tepat jam 3 pagi,tiba-tiba Hussin terjaga.Serentak dengan itu juga dia terdengar suara orang bercakap...

"Satu dah bangun~"

Hussin terus mendongak ke arah punca suara itu dan terlihatlah beliau suatu mahkluk yang menyerupai perempuan tua yang menyeramkan duduk bertenggek di atas loker.

Dengan bantuan cahaya bulan,jelaslah kelihatan seorang perempuan tua,memakai baju putih,berambut putih melepasi kaki,mukanya berwarna hitam seperti terbakar dan matanya terjegil keluar seperti orang kemalangan.

Tanpa berlengah lagi,Hussin terus memejamkan matanya sambil mulutnya terkumat-kamit membaca ayat suci Al-Quran.

Tiba-tiba nenek itu bersuara lagi...

"Satu pura-pura tidur~"

Hussin yang ketakutan bertambah takut.Segera ditekup mukanya dengan bantal sambil mulutnya tidak berhenti membaca ayat suci Al-Quran kekadang tersasul Alif Ba Ta.

Selang beberapa lama kemudian,keadaan kembali tenang...

Hussin mulai berani mengangkat bantal yang digunakan untuk menutup muka.Perlahan-lahan dia memandang atas loker tempat nenek itu bertenggek.

Tiba-tiba...

"Cu cari nenek ye?" sayup-sayup kedengaran suara dari hujung katil sebelum Hussin jatuh pengsan.

.............................................................................................................

"Dah? Itu jer? Ekeleh tak seram langsung cerita hantu kau Raju.Macam hantu keling.Kejap atas loker,kejap atas katil" kata aku sambil tergelak

"Oh kau kerek ye.Malam kang dia carik kau baru kau tahu" balas Raju.

"Sudah...sudah...kamu semua jangan gaduh.Mari saya bagitahu cerita hantu saya pula" kat Ah Meng dengan muka bersemangat.

Cerita 2

Lan merupakan pelajar tingkatan 3 yang akan menduduki peperiksaan PMR. Beliau seorang yang rajin.Boleh kata setiap malam beliau akan mengulangkaji.

Suatu malam, sedang beliau membuat ulangkaji matapelajaran Sejarah...tiba-tiba datang seorang makcik di tingkapnya.

"Nak beli karipap?" tanya makcik tersebut.

"Takpela makcik,kenyang lagi nie" balas Lan menolak dengan sopan.

Tanpa mempedulikan makcik tersebut,Lan terus menyambung mengulangkaji.

Seolah-olah baru tersedar dari sesuatu,Lan tersentak lalu terus baring diatas katilnya dan menarik selimut ketakutan

Dorm Lan di tingkat 2!

......................................................................................................

"Huh! cerita kau lagi cam sampah! Langsung tak menakutkan.Apa da hantu jual karipap.Dia nak beli apa jual karipap tue?...hahahaha" kata aku dengan angkuh.

"Betul! Betul!...Cerita hantu kau surupa sampah juga ada.Saya sikit pun takdak takut" tambah Raju.

"Kau ni sudah angkuh benar Jalil.Malas aku layan kau.Cepat cerita hantu kau yang seram sangat itu" kata Ah Meng tak puas hati sebab dua ekor mangkuk tue gelakkan dia.

Cerita 3

Sam dan Mazlan merupakan dua pelajar nakal di sekolah tersebut.Boleh kata hampir setiap guru mengenali mereka.

Kes paling terbaru mereka ialah memecah masuk asrama puteri dan masih dibicarakan.Walaubagaimanapun,kebanyakan kes yang lepas disenyapkan begitu saja kerana bapa Mazlan seorang yang berpengaruh.

Minggu tersebut pelajar dibenarkan pulang ke kampung halaman masing-masing tapi mereka hanya dibenarkan pulang selepas solat jumaat.

"Wei...aku malas la nak pegi sembahyang jumaat.Nanti balik tue berpeluh-peluh.Dah la aku nak jumpa awek aku balik karang" kata Mazlan kepada Sam.

"Sukahati kau lah.Aku nak pegi tau! Nanti lagi banyak pula kes aku.Kau boleh la,kau anak Dato'.Ayah kau orang berpengaruh.Ayah aku menoreh getah jer" kata Sam pula.

"Eh jap Sam! kau tolong kunci aku dalam loker nie.Nanti balik kau bukak tau.Kau jangan tak bukak pulak"

Malas melayan rakannya itu,Sam terus menutup pintu loker rakannya itu sebaik saja Mazlan masuk dan terus mengunci dari luar.

Selesai sembahyang,kelihatan pakciknya telah menunggu di depan pintu asrama.Sam mulai hairan.

"Cepat kemas beg kamu.Mak kamu dah nazak" beritahu pakciknya.

Sam segera mengemas begnya.Langsung terlupa beliau kepada rakannya di dalam loker itu.

Seminggu kemudian...

Sam baru pulang dari kampung halamannya.Mujurlah keadaannya maknya kembali stabil setelah melalui saat getir.

Tiba-tiba seorang rakan dormnya bersuara...

"Nie apa yang bau macam bangkai nie...busuknya..."

"Ya Allah! aku lupa bukak pintu loker si Mazlan" terus terlintas difikirannya.Terus saja Sam pergi ke arah pintu loker Mazlan.Serentak dengan itu juga,bau busuk itu semakin menusuk ke dalam hidungnya.

Sambil membuka loker Mazlan,sambil itu jugalah Sam berdoa semoga Mazlan telah dapat keluar sebenarnya.Ada orang lain yang telah membantu membuka lokernya.

Dikuak sedikit pintu loker Mazlan,berterabur ulat jatuh ke lantai mengeletik-letik.Bau busuk itu semakin kuat menusuk-nusuk hidungnya.

Didalam loker itu kelihatan mayat Mazlan yang sudah berulat.Mukanya rompong dimamah ulat.Perutnya kembung dan seluruh tubuhnya habis bengkak.

Yang menghairankan,bagaimana Mazlan tidak dapat keluar sedangkan loker yang digunakan hanyalah loker kayu yang jika ditendang sedikit pun boleh terkopak.Tambah menghairankan bila adanya kesan cakar seolah-olah Mazlan terseksa sebelum matinya.

......................................................................................................

"Cuba kau check loker kau Ah Meng.Entah-entah kat loker kau lah si Mazlan tue mati" usik Raju.

"Entah Meng,try la tengok mana tahu ada kesan cakar ker" tambah aku lagi.

"Kau orang nie kalau tak mengusik aku satu hari memang tak sah kan?" bidas Ah Meng.

Serentak dengan itu mereka bertiga tergelak.

Tiba-tiba...

"Ada sesiapa nak beli karipap?" kedengaran suara dari tingkap.Ada seorang makcik sambil memegang bakul.

"Takpelah makcik,kami kenyang juga ada" balas Raju.

Makcik itu pun berlalu pergi meninggalkan kami.

"Eh jap! dorm kita nie tingkat dua kan?" Ah Meng tiba-tiba bertanya...

"Yerla.Kenapa?"tanya Raju kembali.

"Tadikan..."

Kami semua pun berpandangan terus melompat naik ke atas katil.

Malam itu kami semua membentang tilam dan tidur dilantai bersama-sama kerana ketakutan.Masing-masing berebut untuk tidur ditengah.Akhirnya Ah Meng berjaya tidur ditengah atas alasan dia paling penakut.

Tepat jam 3 pagi, aku terjaga dari tidur kerana terasa nak kencing.Serentak dengan itu juga aku terdengar sayup-sayup suara dari atas loker...

"Satu dah bangun~"

"Cilaka! macam cerita Raju" desis hatiku.Aku pun terus pura-pura tidur kembali.

"Satu pura-pura tidur~"

Ah sial! dia tahu pulak aku menyamar tidur.Dalam pada itu aku terus baca ayat Kursi sambil menahan kencing.

Tiba-tiba...

"Dua dah bangun~"

Eh! ada geng.Hahaha.Walaupun takut tapi aku tahu ada seseorang telah bangun dan juga mengalami nasib sama seperti aku.

"Dua pura-pura tidur~"

Aku tak tahu siapa yang terjaga disebabkan takut yang teramat sangat.Seboleh-boleh aku pejamkan mata taknak melihat persekitaran.

Pap! bahu aku ditepuk oleh seseorang.Terus aku menjerit ketakutan.

"Eh kau nie apahal?Tue la,tidur tak basuh kaki lagi..." tegur Saiful."Dah! dah! pegi sembahyang subuh.Dah nak dekat pukul 7 dah nie".

Raju juga kelihatan terpisat-pisat bangun dari tidur.Terus dia bagitahu...

"Malam tadi hantu yang aku cerita itu ada.Masa aku terjaga,dia cakap dua dah bangun".

"Yang pertama tue aku...aku pun dengar jugak..." balas aku.

"Eh Ah Meng mana?" tanya Raju lupa tentang peristiwa hantu nenek itu.

"Entah,aku bangun tidur jer dia dah takde." balas aku kembali.








Lepas mandi dan menyiapkan diri, kami bersedia untuk pergi keluar outing.Memang hari Sabtu pelajar dibenarkan keluar ke bandar membeli keperluan harian.

"Eh Ah Meng mana ek?" tanya Raju

"Entahlah" balas aku acuh tak acuh.

Ah Meng memang selalu begitu.Biasanya dia akan bangun awal untuk mengulangkaji pelajaran.

"Takpela,aku cuma mahu minta dia punya minyak wangi sikit" kata Raju sambil tersengih.

"Macam tak biasa pulak"

Terus Raju pergi ke loker Ah Meng.Tiba-tiba Raju menjerit seperti orang hilang akal sambil tangannya menunjuk ke arah loker Ah Meng.

Kelihatan di dalam loker,mayat Ah Meng yang mengembang akibat bengkak sambil pintu lokernya ada kesan cakar

Dibawah kesan cakar ada tulisan kecil menggunakan pen marker...

'Mazlan was here'.


Wednesday, March 10, 2010

Tag dari Aisumi

Share

Kalau diberi pilihan antara cuci pinggan dengan buat tag,aku pilih cuci pinggan.

Serius malas gila nak buat tag nie.Macam dipaksa bercinta dengan Halimah Jongang.Eh tak,jangan salah faham orang-orang jongang sekalian...aku bukan menghina korang. (Nanti tak pasal-pasal pulak ada group dekat Facebook 'Kami orang jongang membenci Fakhrurazi'.Wakaka.)

Santau berbentuk tag kali ini telah dihantar oleh Aisumi.Disebabkan Aisumi antara pengikut ajaran sesat Ayah Zi yang terawal maka not nice la kalau menghampakan permintaannya.

Jadi kita teruskan dengan tag Aisumi tapi aku akan ubah format musim ini supaya berbentuk interview antara wartawan dengan artis yakni aku.Apa kau orang ingat Akademi Fantasi jer ker boleh ubah format rancangan?

......................................................................................................

Papa Juwi : Assalamualaikum Zi...apa khabar?Wah! segak sungguh Zi pagi nie yer...

Razi : Alhamdullilah,khabar baik.Terima kasih ya kepada Abang Rizman kerana sudi menaja pakaian Zi untuk sesi interview kali nie.

Papa Juwi : Jadi macammana dengan filem terbaru lakonan Zi yang akan ditayangkan lagi 3 hari nie?Apa perasaan Zi?

Razi : Sejujurnya Zi rasa takut dengan penerimaan penonton terhadap lakonan Zi.Yerla,sebelum nie Zi kan penyanyi.Nanti orang akan kata tamak pula.Tapi perasaan untuk berlakon dalam diri Zi memang membuak-buak sejak dari bangku sekolah lagi.

Papa Juwi : Wah! memang bersemangat artis baru ini.Jadi biarlah Papa Juwi teruskan dengan soalan-soalan yang diberi Aisumi,nanti Aisumi marah pula.Soalan pertama,anda rasa anda hot tak?

Razi : Hahaha...susah nak jawab soalan Papa nie.Sebenarnya Zi rasa Zi tak hot.Yerla,lakonan pun baru setahun jagung.Mana la nak dapat dibandingkan dengan lakonan Rosyam Nor.Tapi yang pasti,Zi memang agak cool.

Papa Juwi : Hahaha.Memang bagus jawapan tue.Ok,seterusnya Zi mesti ada Facebook kan?So boleh tak Zi tunjuk wallpaper pc yang Zi gunakan.Yerla,peminat pun nak tengok jugak kehidupan artis nie.

Razi : Ok,tapi janji tau jangan kutuk.Nanti Zi sedih.Jap ek...ha! Meh tengok!


Papa Juwi : Itu gambar lampu Satria Neo kan?

Razi : A'ah,dulu Zi minat sangat dekat kereta tue.Tapi berkat usaha keras Zi maka dapat jugak Zi pakai kereta tue.Itu yang buat wallpaper tue.

Papa Juwi : Oh...begitu.Ok,so soalan seterusnya...Bila kali terakhir Zi makan pizza?

Razi : Hahaha.Zi pun dah tak ingat la Papa.Tapi rasanya masa keluar dating hari tue.

Papa Juwi : Ok,sebagai penyanyi...lagu terakhir apa yang Zi dengar sebelum jawab interview tadi?

Razi : Ok seperti yang Papa tahu,Zi membawa konsep macam Abang Adam...konon-konon hip-hop jadi baru tadi Zi dengar lagu Abang Adam yang hensem tue masa tengok cite Hotel Mania.Best sangat cite tue kan?

Papa Juwi : Entahlah.Best ker?Macam sampah jer cite tue.Eh...eh sori.Cut wei cut.Jangan tulis pulak.Ok soalan seterusnya,apa perkara terakhir yang Zi buat sebelum jawab interview nie?

Razi : Papa nie asyik tanya benda benda yang terakhir jer...macam nak suruh Zi mati pulak.Sebelum jawab interview nie tadi...Zi pegi lepak dengan kawan.

Papa Juwi : Hmm...biasa selain panggilan Zi...orang akan panggil Zi apa?

Razi : Tengoklah.Kalau family panggil Along.Kalau member panggil Razi.Kalau kekasih panggil sayang.

Papa Juwi : Hmm...Zi ada rasa nak panggil sesiapa tak jawab interview nie sama-sama?

Razi : Hmm...Zi rasa macam nak panggil kawan-kawan blog Zi la.Boleh tak?Jap ek...Zi fikir.Hmm.....ha! Zi nak panggil Apek,Ervina,Ain Alias,Innz,Suria...Hmm...siapa lagi ek...Suhada Razak,Tengku Fir,dengan Illi.Boleh kan bang?

Papa Juwi : Ok takde masalah.Jadi boleh tak Zi citekan pasal orang no.1 tue?

Razi : Orang no.1 tue anak murid Zi kelas cinta.Dia juga merangkap roomate,orang bawahan,dan teman terkutuk Zi.

Papa Juwi : Yang no.5 pulak?

Razi : Yang no.5 tue kawan Zi jugak.Pompuan bang.Dia sangat annoying.Kalau abang interview dia mesti abang rasa nak lempang jer.Sumpah gedik bang.Tapi kalau dia takde,tak best gak bang.Macam tak meriah orang kata.

Papa Juwi : Ok.Yang no.3 tue single lagi tak?

Razi : Hmm...tak tahu la bang.Rasanya single.Orang Kelantan tue bang.Pasir Mas.Comei comei.

Papa Juwi : Yang no.4?

Razi : Yang no.4 tue saya pun tak tahu jugak.Dah ada bf kot.Orang lidi ker apa ntah nama dia.Entah la bang.Pelik pelik budak zaman sekarang nie.

Papa Juwi : Ok,Zi ada apa-apa nak cakap tak dekat orang no.6?

Razi : Hmm...nak cakap apa ek?Ha! semoga berjaya jadi cikgu.Dia dapat KPLI nie.Bakal cikgu nie.

Papa Juwi : Yang no.2 nie macam special jer...ada apa-apa ker...hihihi

Razi : Ala abang nie...malu Zi~ Hmmm...Zi nak cakap dekat orang no.2 nie...Zi sayaanng sangat kat dia.Auww...malu~

Papa Juwi : Yang no.7 dengan no. 8 nie ada kimia tak?

Razi : Apa abang nie.Semua nak BM kan.Chemistry la.Yang no.7 dan no.8 nie...persamaan diorang ialah diorang selalu kutuk Zi.Jahat kan?

Papa Juwi : Ok Zi kenal Sumi tak?Cuba cakap sikit apa yang Zi tahu...

Razi : Pertama sekali Zi tahu dia duduk Putrajaya.Pastu dia naik kereta Persona.Sekarang nie dia baru dapat keja baru dekat bank dekat Nilai kot.And Sumi nie jugak suka makan aiskrim dan suka rama-rama.

Papa Juwi : Ini nak uji sikit Zi.Apa persamaan antara kambing dengan lembu?

Razi : Yang sama antara dua binatang nie kalau buat BBQ dua dua sedap.Boleh macam tue?Eh lapar la plak.

Papa Juwi : Takpe.Lepas nie Papa belanja makan Zi.Ok?Hmm...apa perasaan Zi masa jawab benda nie?

Razi : Zi rasa nak muntah la bang.Tak tahu la camne pembaca nak baca nanti.

Papa Juwi : Zi tahu tak si Razman tue sengal?

Razi : Razman yang mana nie bang?Kalau Abang Rizman yang taja baju Zi nie memang sengal.Ada ker mula-mula dia suruh Zi interview pakai boxer jer...

Papa Juwi : Kesian Zi.Ok ini soalan terakhir ek sebelum kita tamat.Gay atau Les? (sambil bukak butang baju dan kancing seluar)

Razi : Soalan apa nie bang?Zi takut la.Jangan la buat Zi camni...

......................................................................................................

Balik interview itu Zi jalan mengengkang.Kesian Zi...





Untuk baca versi Aisumi,klik sini.






Kepada yang kena tag...boleh ambik kertas peperiksaan kat sini

Saturday, March 6, 2010

Review : Alice In Wonderland 3D

Share


Cerita 'Alice In Wonderland' telah ditulis oleh Charles Lutwidge Dodgson pada tahun 1865.

Ianya pertama kali difilemkan pada tahun 1903 dalam versi bisu dan versi Disney pula dihasilkan pada tahun 1951.

Disney sekali lagi menghasilkan cerita 'Alice In Wonderland' pada tahun 2010 tapi dalam versi 3D pula.

Macam buku sejarah tingkatan lima tak penerangan aku?Hahaha.Ok aku nak bagitahu yang aku baru balik menonton 'Alice In Wonderland 3D'.

Bagi siapa yang pernah tengok 3D,aku yakin kau orang mesti teruja gila sampai kepala teleng teleng nak elak padahal benda tue tak keluar skrin pun.Ceh! kantoi aku terbuat benda tue.

......................................................................................................

Untuk sinopsis cerita,ianya mengisahkan Alice yang tiap tiap hari mimpi tentang dunia Wonderland sampai la umur 20-an.

Masa umur 20-an,ada satu majlis tari menari yang bertujuan untuk menjodohkan Alice dengan salah seorang anak kepada kawan bapaknya.Ceh orang putih pun main matching matching kan?

Semasa jejaka huduh tak hensem perangai buruk (jeles!) hendak melamar Alice,datang la arnab yang selalu check jam tue.

Alice pun menangguhkan lamaran lelaki itu lalu mengikut arnab masuk ke dunia Wonderland.

Sebaik saja dia masuk ke dunia Wonderland,penghuni Wonderland meragui identitinya sebagai Alice dalam ramalan.

Lalu bermulalah pengembaraan Alice bertemankan arnab apa nama ntah bawak jam,seekor tikus,dua budak gemuk,Johnny Deep sebagai Mad Hatter dan juga ulat beluncas yang asyik hisap shisha menentang Ratu Kepala Besar Suka Bentuk Love.

Untuk kesudahannya,kau orang pegi tengok sendiri...(Ecece padahal lepas scene nie aku dah tertido...sejuk...syok plak tido)

......................................................................................................

Pertama sekali aku nak sarankan agar kau orang tengok cerita nie dalam 3D.Ini kerana salah satu kekuatan cerita ini terletak pada efek CGI nya.Baru la tengok pun feel. (Amaran:Cerita wayang dalam bentuk 3D takde subtitle...tapi kacuk kacuk mat salleh macam aku memang takde masalah)

Dari segi jalan cerita,ianya masih mudah difahami walaupun kau dah tertido sampai separuh cerita.

Ada penambahan plot aku rasa pada saat klimaks dimana Alice kena lawan naga.Peliknya naga tue keluar elektrik tak keluar api.Moden kot?

Penataan muzik,sinematografi dan lain-lain haram jadah yang aku tak tahu...aku rasa ok.

Lakonan Johnny Deep memang sentiasa superb.Lakonan Alice pulak so-so jer.

Aku bagi 4 dari 5 bintang untuk filem nie.Kurang satu bintang pun sebab dah bagi kat Bintang RTM.Pejadah?

.......................................................................................................

Ok benda benda yang aku suka dalam cerita ini.

Pertama sekali aku suka dengar slang British diorang walaupun aku ada bau bau bacang dengan Irish.

Pastu aku suka watak budak gemuk dua orang dalam cerita tue...comel tapi creepy.Standard cite cite Tim Burton.

Cite Alice kali ini juga diterapkan unsur unsur lawak style Paris Hilton....contoh:Eee...yuueee...(Yang biasa pompuan buat kalau geli geli tue)

Dunia Wonderland itu sendiri sangat berwarna-warni macam lukisan aku masa sekolah tadika.Pakai pensil kaler Stabilo yang 36 batang tue.

Ada watak babi yang jadi pengalas kaki,watak monyet yang menyamar meja,pastu ada watak bangsawan tetek dia pelik (Aku bangun tido jer terus ternampak watak nie...terus tanya Apek "Apsal tetek dia pelik hah?")

Oh lupa plak ada watak kucing yang debab macam dekat rumah i...tapi kucing i tak boleh terbang dan hilang hilang.Kalau dia boleh terbang dan boleh hilang hilang,mesti i mintak dia keluarkan mesin masa (Ceh budget kucing kau Doraemon ker?)

Senang cite,cite nie best ah.












p/s:Tapi macam hapa jer kena duduk seat couple dengan Apek...geli geli...

Thursday, March 4, 2010

Proposal master aku yang mengarut

Share

Sistem pembelajaran di Malaysia terdapat banyak kekurangan dari segi pengkhususan dan penggunaan.

Kau belajar 3 tahun matapelajaran Geografi tapi kau kerja jadi jurutera ada dia tanya kau padi huma terletak dimana?

Maka sebagai titik permulaan aku nak buat proposal untuk master aku guna format aku sendiri.

.......................................................................................................

Untuk menganalisis dan membuat satu formula empirikal untuk kimpalan geseran terhadap besi yang kau biasa nampak kat kilang



Latarbelakang masalah:


Masalah-masalah yang timbul sewaktu menjalankan kajian adalah berlatarbelakangkan kampus induk UiTM Shah Alam dimana memang susah nak cari parking.

Kesan dari masalah susah nak cari parking maka timbullah masalah sosial lain seperti parking berlapis dimana kau tahan guna batu tak tarik brek tangan jika kau pegi block kereta orang lain.

Kalau kau parking depan kereta aku,maka aku akan tolak kereta kau sampai hujung kawasan parking kasi kau menjajau cari kereta kau.

Selain itu juga,masalah parking ini menimbulkan kekecohan dikalangan pak guard dimana kau parking keta tepi tepi jalan kasi block lalu lalang.Pak guard yang baik hati akan clamp keta kau supaya aku takleh tolak keta kau jauh jauh.

Awek yang terlalu banyak juga menimbulkan masalah lalu lintas.Kereta akan jadi perlahan bila ada awek cun nak lintas jalan.Ini akan menyebabkan kesesakan didalam kawasan kampus.

Ada banyak lagi masalah yang timbul tapi nanti la dulu.Kau bukan rajin sangat nak baca semua.



Kajian lepas yang kau nak tiru:


Aku dah banyak baca jurnal tapi takde satu pun yang sama tajuk dengan aku.Camne aku nak tiru oi?



Objektif kajian:


Objektif kajian ini ialah supaya aku dapat master.Nanti senang la aku nak mintak keja jadi pensyarah.

Selain itu juga dengan adanya kajian ini aku harap mat rempit akan pandai mengubahsuai ekzos motor mereka kasi bunyi kuat masa racing.Nanti bila bunyi kuat maka banyaklah makcik makcik yang akan menyumpah mereka.

"Hei budak nie...eksidenlah kau depan tue"

Tup! eksiden.Kesinambungannya masalah sosial rempit juga dapat dikurangkan melalui kajian ini.



Methodologi:

  1. Ambik dua batang besi tak kisah la sama jenis ker atau lain-lain.Pastu kau geserkan dua batang tersebut.
  2. Bila dah geserkan,maka berlakulah haba.
  3. Haba akan melembutkan besi tersebut masuk ke tahap plastik.
  4. Eh lupa! kau pakai sarung tangan dulu.Besi tue panas.
  5. Bila besi tue dah lembut,kau tekankan dua dua batang tersebut sampai melekat.
  6. Jeng! Jeng!...jadilah kimpalan geseran.
  7. Pastu camne nak carik formula?
  8. Ok aku tak siap lagi buat kajian,nanti dah tahu kau tambah la sendiri.Aku letak dua tempat kosong.Ok?
  9. ______________________________________
  10. ______________________________________


Kesinambungan dari kajian ini:


Kau usha sendiri dekat objektif.Rasa macam ada tulis tadi.


Rujukan:
  1. Kedai besi buruk Muthu
  2. Bengkel kereta Ah Seng
  3. Belum cerai camne nak rujuk?


Jadual kajian/Gantt Chart



Wednesday, March 3, 2010

Aku senior!

Share

Hidup di asrama memang adalah satu pengalaman yang berharga.Disinilah kau belajar erti berdikari,belajar camne nak 'fly' tanpa kantoi,belajar camne nak menyorok kalau taknak turun surau baca yasin malam jumaat dan juga membuli tanpa membunuh.

Bagi mereka yang duduk asrama sejak tingkatan satu macam aku mesti tahu asam garam duduk di asrama.

Salah satu rule yang paling penting ialah kau mesti hormat senior.Jadi aku simpulkan disini hidup di asrama tidak best melainkan kau jadi senior.

Peringkat umur senior adalah sekitar 16 membawa ke 17 tahun dimana kau akan berada dalam tingkatan 4 atau 5.Tapi ianya akan jadi berkecuali jika kau masuk sekolah asrama yang bermula dari tingkatan 4.

Jadi senior memang best.

Kalau nak makan tapi malas turun dewan makan,kau boleh suruh mana-mana budak dorm kau untuk bawakkan makanan dari dewan makan.

Untuk bebudak bawah (tingkatan 2 dan 3) yang nak dapat lesen hisap rokok mestilah kena pukul dulu pastu jadi supplier rokok untuk senior.

Ok yang jahat itu semua senior aku.Aku masa jadi senior adalah sangat baik.Tak caya tanya Shamil,budak junior dorm aku.Hahaha.

Masa aku jadi senior.Hmm...aku tak pernah pukul budak.Aku buli diorang guna pendekatan psikologi jer.

Macam biasa,kau mesti nak poyo bila jadi senior kan?.So aku set rule yang takleh sembahyang dalam dorm.Kena turun surau walau lewat camne pun.

So suatu hari adalah sorang budak junior nie kantoi sembahyang dalam dorm.

Malam tue aku pun panggil dia...

"Siang tadi aku nampak kau sembahyang dalam dorm...aku cakap apa?"

"Err...takleh sembahyang dalam dorm"

"Ha tau pun...ok! aku nak kau berdiri kat depan loker aku sekarang".

Budak tue pun pegi dekat loker aku.Kat atas loker aku tue ada gambar buah-buahan.

"Aku nak kau petik buah kat atas tue sampai dapat"

Budak tue pun ambik penyapu pastu jolok jolok gambar buah atas loker aku tue.Wakaka.Sumpah kelakar.

Selang 10 minit kemudian...

"Takleh la bang..."

"Ahh takde!...petik gak sampai dapat"

Maka berjolok-jolok lagi la budak tue.

Last-last aku kasihan bila dia dah sejam menjolok.Aku pun panggil dia balik

"Pasni aku taknak kau sembahyang dalam dorm lagi.Faham?"

"Ok bang.Saya janji tak buat lagi".






Selang beberapa hari kemudian...

Aku pulak sembahyang dalam dorm.

Ceh! apa aku kisah.Aku senior!

Monday, March 1, 2010

Bila yang tiruan lebih baik dari yang ori

Share






Kau tengok muka diaorang nie lagi cun dari semua pompuan yang ada dalam blog list aku.Siapa tak puas hati boleh jumpa aku lepas habis entri nie.Boleh saman malu dan tuntut pampasan harta sepencarian.

Kalau kau orang tengok gambar yang nombor tiga,belah kiri itu ada yang iras Mila.

Sebelah dia pulak macam Raja Farah.

Pastu ada satu gambar lagi seksi.Aku dah hampir hampir nak mengalami ketengangan urat dibahagian tertentu.Tapi aku malas nak upload nanti golongan agama jatuhkan hukum haram siapa yang baca blog aku.















Tapi satu jer kekurangan mereka.

Mereka ini semua sebenarnya lelaki.

Ok kepada semua lelaki termasuk aku,sila kecewa sekarang!

Untuk makluman anda,mereka itu semua adalah peserta acara Ratu Cantik Peralihan Jantina yang diadakan di Thailand.Bagaimana?Cantik bukan?










Ok yang bawah ini Ratu Cantik India.


Weeekkkkkkkksssssssss!!!

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP