Wednesday, May 13, 2009

Deja Vu?

Share


Deja Vu adalah perasaan dimana anda seperti pernah berada ditempat tersebut,biasa ditempat tersebut, atau pernah jumpa orang tersebut tapi pada hakikatnya, haram jadah korang xpernah jumpa pun atau jejak kaki kat tempat tue.

Kalo kte tgk cite Matrix...Deja Vu tue berlaku disebabkan oleh adanya perubahan-perubahan pada struktur Matrix itu sendri sebab ejen-ejen nak datang tangkap tapi dah banyak kali terjadi kat aku...xde pun ejen-ejen yang datang tangkap (kecuali ejen pembiakan...owh...lucahnya~).

Deja Voodoo Spell pula ialah kumpulan muzik yang mengetengahkan muzik berunsurkan...bla...bla...(dah nak start mengarut nie).

Ok,berbalik kepada tajuk...(maafkan penulis...karangan BM dye agak rendah mse UPSR dulu sebab lari tajuk)...pasti semua antara kita pernah mengalami kejadian tersebut.70% orang melaporkan pernah sekali mengalami kejadian tersebut manakala 30% selebihnya mati sebelum sempat menghantar laporan (Razi! jangan tipu pembaca boleh x?).

Kajian terkini menunjukkan, Deja Vu boleh dibentuk semula melalui hipnosis.Melalui kajian yang xpasti kesahihannya sebab aku 'copy-paste' jer...Deja Vu nie terjadi disebabkan berlakunya percanggahan 'short-term memory' dengan 'long-term memory' menghasilkan informasi yang diproses oleh otak sebagai Memory Remains (Owh...part nie aku tambah...malas membaca, kne tipu dengan aku).

Ok...nie berdasarkan teori aku sendri yer...lebih baik jangan percaya.Deja Vu nie berlaku disebabkan roh-roh kita yang bergentayangan sewaktu kita tido...pastu diorang pegi Paris...Jakarta...dan secara tersilapnya...otak kita yang tengah 'shut-down' telah merakamkan fenomena tersebut sebagai satu realiti walhal kita tengah tido.Selain itu juga...roh kita & roh orang lain yang juga tengah tido nie mungkin akan bertemu disebabkan adanya ikatan kekeluargaan,jodoh,persahabatan dan mungkin juga musuh sejati...sebab tue la kekadang kita rse...mcm pernah jumpa jer orang tue.Deja Vu juga mungkin petunjuk kepada masa depan? Siapa tahu?

Ok...nie pengalaman aku sndri.Aku ada sorang kawan...namanya terpaksa dirahsiakan sebab takut korang buat kajian kat dye....dye bukan alien yer..Sejak aku kenal dye...xpernah skali pun aku nampak dye pakai cermin mata...dye takut jadi cam Betty kalo pakai cermin mata (part nie aku tambah...wakaka...). Tapi xtahu mengapa dan kenapa...aku rse macam pada suatu masa dulu...dye nie memakai cermin mata...owh...aku xpernah tgk pun gambar dye pakai cermin mata...tapi xtahu nape hati kecik aku berkata begitu...and macam biasa la...aku abaikan jer.Benda ini berlarutan sehinggalah pada suatu hari...dye tunjukkan gambar dye mse kecik...zaman-zaman 'ugly duckling' lagi (merujuk kepada zaman dimana masih xpandai bergaya lagi)...dye memakai cermin mata berbingkai besar.

Hmm...so, aku pun xtahu mengapa aku rse dye pakai cermin mata suatu masa dulu.Adakah aku pernah jumpa dye mse kecik-kecik dulu? Kalo diteliti dari sejarah hidupnya dan sejarah hidup aku...peluang untuk kami bertemu adalah 0.01% dimana peratus itu adalah sama dengan peratus untuk kapal terbang berlanggar sesama sendri di litar Sepang.

Skrg nie aku masih dalam proses penyiasatan...mungkin aku akan menemui jawapan...mungkin juga aku akan melupakannya.

7 comments:

Puan Anim May 13, 2009 at 12:42 PM  

pe ko mngarut ni..mkn kerepek ubi brempah pn lgi bgus..krupp2

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 13, 2009 at 4:02 PM  

Spe suruh ko baca kalo dah tahu mengarut?

Narina Joe "Najo" May 13, 2009 at 6:51 PM  

lupakan je razi...lupakan...drpda ko duk pk mnde tak berfaedah ni...baik ko pikir cmne nk dpt kerja...wakakaka...=p

mizz annie May 13, 2009 at 7:57 PM  

ak rase ak kene bace kali ke 4 tuk fhm kn entry nih..
ke ak yg lembab sgt xphm2 nih?
haha!

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 13, 2009 at 8:09 PM  

Najlaa:Kne fikir ker cmne nak dapat keje?...Bukan kena mintak ker?

Annie:Huish...mungkinkah tahap pemikiran aku di luar batas manusia normal?...Owh...aku memang genius!

Ervina Razali May 14, 2009 at 12:12 AM  

senaye ina pn xbp phm..
kire sm case ngn si annie tu la
=0

Mohd Fakhrurazi Jamaludin May 14, 2009 at 2:57 AM  

Ervina:Xpe...xpe...xpaham bermakna pemikiran anda adalah normal.

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP